söndag, februari 10

Ta vara på livet

I måndags för nästan en vecka sedan nu var det dags igen, dags för pappa att genomgå ytterliggare en operation i nacken. Syftet var att minska trycket på ryggmärgskanalen och rädda nervtrådarna i nacken från att skadas ytterliggare. Riskfylld operation så mitt hjärta slog bubbla slag under hela måndagen innan jag fick besked om att han levde. Livet i behåll men med nedsatt funktion i både höger och vänster arm samt kraftig smärta i båda armarna och ner i händerna. Nu gäller det att vara stark! Jag har varit hos honom på US nästan varje dag under hela veckan. Försett honom med choklad, Ahlgrens bilar och chips, pratat om vad som händer utanför sjukhusets väggar och gett honom all den kärlek jag bara kunnat. Nu har han flyttats till Västervik för vidare rehabilitering. Genom att ha tålamod och se ljust på framtiden är jag säker på att pappa hittar tillbaka till sig själv. Ge inte upp! Vi är så många som älskar dig!

När sådant här inträffar får man perspektiv på livet. Det handlar om att leva varje dag och fylla sin tillvaro med precis det man själv önskar och med sånt som fyller livet med positiv energi. Jag har lärt mig att sätta värde på den egna kroppen. Tänk vilket mästerverk det är med alla dess komplexa funktioner! Varje gång jag är på Medley nu och tränar är jag så tacksam för att jag kan göra just det.
Trots ovanstående har jag försökt fylla mina dagar med just sådant som förgyller min själ. Jag har kört riktigt hårt på mina träningspass, haft glada stunder med alla underbara kunder, varit på fantastiska bionfilmen Ego, fikat på Georges Coffeehouse, haft besök av saknade vännen Petra, kollat Melodifestivalen med goa vänner, ätit tacos, spelat spel och bara spenderat tid för mig själv.

Ta vara på livet mina vänner! Det är alldeles för skört för att slarva bort.

1 kommentar:

Fanny sa...

Jag tänker på dig vännen! Och håller mina tummar för att din pappa ska bli bra. Massa kramar/Fanny