fredag, februari 15

En dag i sänder

För att fortsätta på tidigare inlägg kan jag meddela att pappsen nu är i Västervik på rehab och får den bästa vård man kan tänka sig. Smärtlindring, träning, möten, vård och riktig omsorg. Det gäller att ta en dag i sänder och som det verkar nu går det i rätt riktning... om än ganska sakta. Men framsteg tas och jag väljer att se ljust på framtiden.

Min egen vecka började på ett spännande vis. Deltog i en ambassadörsutbildning i Motala och efter diplomet jag la upp på Facebook fick jag många hurrarop och kommentarer. Nu är det ju inte så flashigt som det låter men jag har låtit mina vänner tro att jag numera är högt uppsatt inom kommunen. - I am not! :-) Utbildningen vände sig till alla nyanställda inom kommunen Motala och det handlade om att lära sig lite om historien, turistmål, framtidsplaner för utvecklingen av kommunen, projekt, ekonomisk situation, politisk organisation, personalpolitik osv... Allt för att känna sig välkommen som en del av kommunen och för att kunna representera Motala vid sammanhang utanför. Men dagen avslutades med diplom- och broschutdelning så jag fick känna mig lite viktigt :-)

Annars i veckan valde jag att stanna kvar i Motala i onsdags. Personalföreningen anordnade en kväll på Korpen som skulle handla om kost i samband med träning. Vad man ska äta före och efter samt hur man bör planera om man jobbar heltid. Kvällen inleddes med en "föreläsning". Tyvärr gav den mig inte något nytt utan det kändes snarare som jag fick hjälpa föreläsaren att svara på de andra deltagarnas frågor! Träffen avslutades med att vi skulle tillverka förslag på nyttiga mellanmål efter att blivit tilldelade en rad av olika tillbehör och ingredienser. Jag hade hoppats få tips på alternativ till det jag redan äter. Snarare fick jag bekräftelse på att det jag äter är rätt. Nåväl. Jag fick mig en rejäl kvällsmat men hade hoppats att kvällen skulle ge mig mer.
Keso med frukt. Tonfiskssallad med bönor och frö. Tunnbröd
med färkost och skinka. Äggmacka. Kesella med nötter och frukt.
Smoothie. Grönsaksstavar med dip. 
 På tal om att äta så var det Fettisdagen i veckan och denna dag passerar inte utan att en semla ska ätas! Vi beställde ett gäng till jobbet som vi åt till frukost. Dock valde jag vaniljkräm istället för mandelmassa så egentligen var det kanske inte var en semla egentligen.... Riktigt mumsigt gott var det iaf och hamnar inte i kategorin av nyttiga mellannål ;-)











Alla hjärtans dag har också inträffat denna vecka och det kändes lite tomt. Hela Facebook välde över av "Jag älskar dig" och bilder på rosor och presenter. Men jag är inte bitter. Fick spendera dagen med personer omkring mig som jag uppskattar och tycker om, pratade med både mamma och pappa i telefon och fick ändå äta några gelé- och chokladhjärtan (även om jag köpt det själv!).

Nu är det fredag och ledig dag igen. Tvättstugan är i full gång och det stora projektet idag är att få klart med en ny stepkoreografi. Just nu känns brädan just så ensam och utelämnad som nedan... Känns som ett högt berg att kliva över. Dags att ta tag i sig och sätta igång!

Trevlig helg mina läsare och vänner! Ta en dag i sänder :-)

Inga kommentarer: