söndag, februari 17

Mammamys

Vill börja med att rapportera att en ny stepkoreografi är klar :-) Jag blev riktigt nöjd med den dessutom. På tisdag blir det premiär för de nya stegkombinationerna. Dock blev utlärningen svår den här gången. Svårt att bryta ner turerna i sina grundsteg och få takterna och fötterna att bli rätt samtidigt som intensiteten i träningen hålls uppe. Blir en stor utmaning för mig att få till det till tisdag. Men det blir säkert succé!

Fredagen blev en dag alldeles för mig själv - nästan. Hela förmiddagen med tvätt och stepstyr i sporthallen, åt sedan lunch på egen hand på HälsoFreak där jag filosoferade om livet. Cyklade hem och kopplade av på soffan innan jag röjde av ett sjukt svettigt BodyAttack-pass på Medley. Tillbaka hem och mys i soffan framför På spåret och Skavlan med en skål godis på bordet. Härlig kvalitetstid.

Igår var det lördag och saknade mamma kom upp till mig för en hel dags mamma-dottermys! En del ärenden skulle uträttas på stan så vi gick Linköpings shoppinggator upp och ner. Ingen stress och med flyt i inköpen. Jag, som egentligen inte skulle köpa så mycket, sprätte pengar omkring mig :-) Men det var välbehövliga köp. Shoppade vinterstövlar på halva-priset-rea, fyndade två par byxor på MQ för bara 46 kr (70% rea + rester av ett presentkort - tack Lars!) samt köpte flera fina tröjor.
Ingen heldag på stan utan avbrott för mat och fika. Lunchen intogs på restaurang Olympia och kaffet och den superläckra brownieskakan avnjöts på Wayne´s Coffee. Avslutade heldagen med besök på Ica Maxi. Perfekt att passa på att fylla kyl och skåp lite när man har bil. Gav mamma den största kramen innan hon åkte. Hon är bara så underbart omtänksam och kärleksfull. Fick en riktig mysdag tillsammans!

Igår kväll gick Melodifestival deltävling 3 av stapeln och delar av "gänget" samlades hos Jörgen. Som vanligt bjöd värden på bubbel och vi hade vilda åsikter om katastrofen på TV. Borde festivalen kanske gå i graven snart? När gubbarna Malmberg, Körberg mf går direkt till final så är det något som är riktigt fel! Tur att jag hade så trevligt sällskap som vägde upp. Vi satt och pratade till långt in på natten så denna söndag blev segare än jag någonsin hade kunnat ana ;-)

Tur att denna dag inte bestod av några måsten. Förutom att plugga lite stepkoreografi då.... Har varit en galet  tröttsam dag där varken magen eller huvudet känts riktigt som de ska. Kroppen jobbar antagligen hårt med alkoholen från gårdagens vin. Jag har ändå lyckats prestera i köket. Bakat nyttigt knäckebröd med massor av näringsrika frön och sen blev det en fläskfilégryta till lunch. Stora disken blev därefter ett stort måste förstås. Söndagskvällen börjar komma närmare och jag ska göra mig en fruktsallad om en stund och krypa tillbaka upp i soffan. Sedan nya utmaningar i vecka 8.








1 kommentar:

Fanny sa...

Vilken myshelg vännen! :) Lycka till på tisdag med den nya stepkoreografin. Kram!