söndag, januari 6

Sjuk

Jag känner mig lika vissen som min älskade växt som är på väg att dö ifrån mig :-(
Hade tänkt börja det nya året som så många andra. Nya tag med bättre kost, mindre gottegrisätande och flera och grymma träningspass. Istället började jag år 2013 med att vara sjuk. Har inte ordentligt brutit ut med riktig förkylning, halsont och hosta utan är istället någon konstig sjukdomskänsla i hela kroppen. Blir varm och svettig av minsta ansträngning. Försöker boosta mig med vatten, frukostar med c-vitaminer och proteiner, luncher med grönsaker och med vila. Läser Fitness-tidningen för att hitta inspiration att härda ut.









Mitt stora mål detta år är att bli en grym GRIT Strenght-instruktör! Ska på grundutbildningen 25-26 januari så det börjar bli dags att komma igång och träna snart. Fan för sjuka just nu!
Det är inte bara elände i mitt liv för då jag inte känt mig alldeles sjuk bokade jag in en träff med saknade Elin i fredags kväll. Vi åt och njöt på tapas-restaurangen Aioli. Maten va suverän och vi hade massor att prata om. Sen va jag på bio med Karola igår kväll. Alla i hela Linköping verkade vilja gå på bio just samma kväll för varenda plats till varenda film var näst intill slutsålda. Vi hade tänkt se Berättelsen om Pi eller Argo men istället hamnade vi på salongens sämsta platser (längst fram intill väggen) på filmen Rust and Bone. Inte helt fel det heller visade det sig.




















Denna söndag har handlat om soffa och det stora projektet att få ner julen. Flera timmar senare är tomtarna i sina lådor, alla röda detaljer bortplockade och andra gardiner uppsatta i köket. Avslutade med att dammsuga så nu är det åter soffan resten av den här dagen. Trist att det inte finns ett skit att se på TV. Skidor i all ära men efter en hel dag är jag riktigt less på det. Varför kan det inte finnas någon bra film att gott ner sig i. Får långt till videobutiken :-(

Önskar mig en ny kropp imorgon som är redo att ta tag i livet igen!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för i fredags!! Krya på dig! Kram

Anonym sa...

Wow det gick att skriva vad bra!! Kram igen :)/Elin

Madde sa...

Bra där Elin! Va kul att du lämnade ett spår :-)
Kramar

Carina sa...

Oh, grymt! Ska också gå Gritutbildningen 8-9 februari! Ska bli grymt kul! :-)