onsdag, januari 16

Frisk

Först nu, 16 dagar efter nyår, känner jag mig frisk. Har gått och varit halvkrasslig flera veckor, orken har inte funnits och träningspassen har varit tunga. Denna vecka känner jag att kroppen svarar mer på träningen och hoppet har kommit åter om att jag ska va på topp till GRITutbildningen!

Så vad har hänt sedan sist? Dagarna passerar fort förbi. Jobb. Träning. Och lite till... :

* Varit på arbetsterapeututbildningen på Campus Norrköping och informerat utgångsstudenterna om hur det är att arbeta inom kommunal verksamhet och hur jag kommit dit jag är idag. Spännande att reflektera över sin egen karriärväg och hur mycket jag faktiskt gjort och kan.

* Har tillsammans med flera vänner varit på bio och sett The Hobbits. Häftigt med all grafik och alla miljöer men i min smak blev filmen alldeles för lång. (Antar att jag ändå kommer sitta där igen om ett år och se fortsättningen!)

* Ätit lunch med pappa efter att han varit på återbesök på US. Mysigt! Vid sådana tillfällen önskar jag att jag hade familjen närmare. Tänk att bara titta över för en fika, en lunch eller bara sitta och prata en kort stund. Dock ledde läkarbesöket till nya svåra ställningstaganden...

* Medley Linköping anordnade Danskonvent med Sh´Bam, Afro och Zumba med Jorge Mix. Jag hade CXworx i samband med detta och kunde inte låta bli att titta in. Grymt!
* Filmmys hos Mia och Henke. Härligt att känna sig som hemma! Blev bjuden på godaste soppan och slappade i soffan med mjukaste byxorna.

* Ätit hotellfrukost på Scandic med en kär vän. Tänkte inte jag skulle frossa med lyckades ändå bli mer än mätt. Går verkligen inte att sansa sig. Insåg samtidigt att jag älskar äggröra!
I övrigt planeras och förbereds det för fullt inför mässan Expo Hälsa&Träning. Medley ska vara representerade i en monter och vi är ett gäng instruktörer som ska visa upp oss på scen på lördagen samt hålla en klass i CXWORX på söndagen. Välkomna att besöka Konsert och Kongress 2-3 februari.


Inga kommentarer: