söndag, januari 27

GRITstrength - utbildning

I torsdags eftermiddag bar det iväg till Stockholm för den omtalade GRITstrength-utbildningen. Resan blev inte helt smärtfri. Började med en helpaj cykel som tvingades lämnas in på lagning och därefter en stendöd bil. Problem med lysande oljelampa, brun oljesticka, flera mackstopp, rök ur avgasrör, hackande körning slutade med totalstopp i Stockholms innerstad. Fick skjuta bilen in på en bakgata på Östermalm där vi satt i 1,5 timmar i sjukt många minusgrader och väntade på bärgningsbil. Tur att Sanna hade hela bagagen fylld av filtar. Blev bärgade till Mekonomen vilken visade sig ligga i källaren av vårt hotell. Lämnade av bilen i Mekonomens garage, tog en hiss upp och hamnade mitt i vår hotellreception! Helt absurt!









Tidigt i säng, upp till en grymt fin frukostbuffé (stort plus till Bis apartment!) och vidare iväg med stora packningen till Sportlife, Karlavägen.

Dag 1
Presentation av oss och programmet
Första passet GRITstrength
Teorigenomgång
Teknikträning
Presentation av låt
Teorigenomgång

Dag 2
Presentation av låt
Feedback (muntligt + film)
Challenge (7 frivändningar, 8 squat jumps, 9 djupa burpees, två o två i 12 min)
Presentation av ytterliggare en låt
Avslutning




















GODKÄND!!! Klar GRITstrength-instruktör och får leda passet från och med 1 mars. Tre månader på mig sen att filma en godkänd video för att få licencen! JIPPI :-)

Har varit flera timmar av hårt slit, svett och svajiga ben och armar. Grym kämpaanda och vilja att prestera. GRIT är en träningsform långt bort från allt annat jag tränat. Galet tunga vikter (rekommendation = 30% av kroppsvikt), en mjölksyratröskel du ska över och en teamkänsla som ska kännas genuin. Utbildningen var sjukt skoj och mina kumpaner Sanna och Henke var de allra bästa. Har varit med om något fantastiskt och förstår att detta bara är början :-) MEDLEY - here I come!

Har ätit sjukt mycket hela denna helg (bars, bananer, Gainomax, choklad mm) men jag tror att pizzan på 7eleven i väntan på Bus4you tar priset för det godaste! Vi smällde dom på 2 minuter och jag tror kroppen tog hand om kalorierna minst lika fort. Nöjda och trötta lämnade vi Stockholm.


Tacksam för att det bara är söndag. Träningsvärk = välkommen!

1 kommentar:

Anonym sa...

Kan förstå hur nöjda ni är, gläds mig dig och dina kära vänner!
Kram Pappa!