fredag, oktober 5

Inga sötsaker

Så är det oktober och uppdraget att inte äta godis under en månads tid är igång. Jag har valt att ta det steget längre och försöka skippa alla sötsaker och onyttigheter under perioden. Har så stenhårt bestämt mig att inte ens kanelbullens dag igår utmanade mig. Jag omringades av doftande bullar både på kontoret (där två av kollegorna tagit med sig hembakade) och ute på boendet där varenda avdelning mumsade på godsakerna. Dock kvarstår "problemet" att både mamma och pappa fyller år under tiden och jag har lovat att offra mig på tårtan :-)
Men idag är det fredag och det kan inte hjälpas att dessa sötsaker är bra goda att stoppa i sig framför tvn! I söndags innan utmaningen var ett faktum smällde jag i mig Marabous nya. God, men inte så fantastisk som jag trodde!
I övrigt har det varit jobb och träning enligt sedvanlig vecka. I alla fall nästan. Lyckades få med mig två av mina kollegor på BodyAttacken igår. De kämpade som tusan och va grymt bra!
Sen ska det nämnas att jag kollade Korpen-volleyboll i söndag. Agnes och hennes kille är med i ett lag och Mia var tillfrågad att hoppa in som förstärkning. Jag följde med som maskot och psykologiskt stöd. Tyvärr en förlorad match men lika roligt för det!
Sen fick jag äntligen möjlighet att träffa Johanna i onsdags. Går allt för länge mellan gångerna men desto värdefullare när vi ses. Tack för en mysig kväll.

Ikväll ska jag träffa några vänner för afterwork (trots att jag inte jobbat idag...) nere på stan. Med tanke på rubriken för inlägget får jag välja nåt alkoholfritt...
Lördag innebär en tripp till Västervik med Jörgen. Ska köra BodyAttacken där och sedan möta upp henke och Mia för en lunch :-)

 Trevlig helg till er alla där ute som läser! Vore spännande att veta vilka ni va... 

1 kommentar:

Louise sa...

Jag kikar in lite då och då!