söndag, oktober 7

Härliga helg

Haft en riktigt bra helg, igen! 
Igår åkte jag och Jörgen till Västervik för att köra BodyAttack-passet där. Henke och Mia var i sin stuga som ligger några mil utanför och hade bjudit in sig till Tjust rehab för att hålla en klass. Grymt härlig sal med högt i tak och en stor scen för instruktören. Trots tidig uppstigning och några timmar i bil kändes träningen grymt bra i kroppen. Fick ösa ur all energi på slutet då Henke tog upp mig på scenen för att köra tillsammans. Har aldrig hoppat så högt!
Efter stretch, dusch och fix åkte vi in till stan för att äta lunch. Hamnade på Harry´s och den fläskfilétoast jag beställde slank ner fortare än kvickt. Galet hungrig. Kaffet blev vi erbjudna att dricka i stugan så tillsammans med Mias föräldrar fick vi en supertrevlig eftermiddag med härligt häng på glasverandan. 
Höst i Västervik.
Insåg att Västervik är en riktigt fin stad.





Jörgen strosar bland löven.












Jörgen och jag styrde kosan tillbaka till Linköping och efter extremt mycket velande hit och dit om vad jag skulle göra med lördagskvällen slutade det med att Fanny och jag gick till Harry´s! Med sällskap av rött vin och alkoholfri drink satt vi och pratade till framåt halv tolv! Supermys!





Denna söndag har varit så skön. Tog morgonen med ro och gick sedan en promenad till Hemköp och tillbaka. På den soliga höstdagen passade jag på att plocka undan lite från balkongen. Dynorna hamnade i källarförrådet och överdragen ska tvättas. Kom mig inte för att plocka ner blomlådan när pelargonierna fortfarande växte så fint. Sedan blev det matlagning och därefter fortsatte jag städandet fast inne i lägenheten.  Dammat, dammsugit och skurat badrumsgolvet. Känns så skönt att det är gjort!
Kunde inte låta bli att träna idag också så det blev ett BodyPump-pass framåt kvällen. Desto härligare är söndagskvällen nu. Fräsch fruktsallad framför Solsidan och Hellenius hörna. Borde kanske krypa i kojs nu för måndagen blir minst sagt intensiv: Jobb, optikerbesök, CX, Step och bion Hypnotisören. Undrar just om morgondagens dygn har fler än 24 timmar...?
Spaghetti med köttfärssås.
Ängeln som suttit i blomlådan på balkongen
fick komma in i värmen. 


















Måste avsluta med veckans träning samt berömma mig själv för min första vecka utan sötsaker och andra onyttigheter. Faktum är att det redan efter fem dagar känns skillnad. Bara att bita ihop för det är nästan fyra veckor kvar!

Egobild!
Vecka 40
Måndag CX Step 85 min
Tisdag BodyAttack CX Step30 105 min
Onsdag
Torsdag BodyAttack CX 85 min
Fredag
Lördag BodyAttack 55 min 
Söndag BodyPump 55 min 
385 min
6 t 20 min

Inga kommentarer: