fredag, oktober 19

Hipp Hipp Hurra!

Förra veckan avslutades med en fullspäckad helg med kärleksfulla möten. Började med att jag skjutsade Lars till Skavsta flygplats och kunde därefter låna hans bil tillbaka till Linköping och vidare mot Hultsfred. Men innan dess, inget besök i Nyköping utan att säga hej till saknade kollegor.
Det va helt otroligt vilket bemötande jag fick! Det värmde i hjärtat. Så många jag kramade om denna fredag. Hälsade på härliga gänget på Hjälpmedelsfilialen, träffade mammalediga Elin på BVC, hejade på kollegorna på KommunRehab och åt lunch med hemsjukvårdsgänget. En helt fantastisk vistelse på min gamla arbetsplats. Underbara människor som jag saknar! Blir med stor sannolikhet ett besök till där innan jul.

Vidare hemåt Hultsfred för firande av pappa som fyllde 60 år och mamma som firade sin födelsedag en vecka i förtid. Innan lördagens uppvaktning myste jag fredagskvällen först hon pappa och sedan bjöds jag på middag hos icca och henke där även bungan va på besök. Vidare hem till mamma på sena kvällen för att somna gott i bäddsoffan. Tänk vilken fredag :-) Fick träffa i stort sätt alla som betyder något i mitt liv på en och samma dag!

Lördag och pappas stora dag! Eftersom sviterna efter diskoperationen i nacken påverkade hans hälsa blev det inget gigantiskt firande. Jag hämtade farmor och så kom Gunillas närmsta familj utklädda. Vi åt smörgåstårta och tårta (ja, jag åt men tog den mista bit jag lyckades skåra...). Jag överraskade med en travupplevelse där han själv ska få köra travhäst. Den blev uppskattad och kommer säkert vara en morot i kommande rehabilitering. Blev en härlig kväll och jag är säker på att pappa uppskattade firandet. Grattis kära 60åring!!!





































Söndagen fortsatte alltså i kalasandets tecken. Mamma och jag hjälptes åt att förbereda tårta, mat och annat fix. Sedan kom hela härliga familjen Rydiander. Det är lika uppskattat varje gång vi träffas och det är så synd att det inte blir oftare! Saknade kusiner. Ska erkännas att jag denna dag åt både glass och en liten bit tårta. Men så var det också dealen för oktober. Tårtan var fantastisk och jag hade lätt tagit en gång till om det hade varit så!














Efter allt kalasande skulle jag köra tillbaka till Linköping. Men vilket skitväder. Regnet vräkte ner, det blåste och var kolsvårt ute. Dessutom skulle jag passa mig för alla djur i skogen. Höll mig på helspänn hela vägen och lyckades bara köra på några grodor och en hare som redan va död.


Det var den korta sammanfattningen av vecka 41 ;-) Här kommer till sist träningsveckan.

Vecka 41
Måndag CX Step 85 min
Tisdag BodyAttack CX Step30 105 min
Onsdag
Torsdag BodyAttack CX 85 min
Fredag
Lördag
Söndag

275 min
4 t 30 min

Inga kommentarer: