lördag, oktober 27

Härlig vecka

Sitter här denna lördag förmiddag och känner mig lugn och tillfreds. Det börjar bli vinter redan och kallt men när solen skiner på alla gula löv kan jag inte låta bli att må bra.

Veckan har hittills innefattat flera guldkort som satt extra kant på vardagens vanliga lunk. I onsdags kväll deltog jag, Mia, Jörgen och Henke i Harrys musikquiz. Vi hade bokat bord för att äta och tävla i musikfrågor tillsammans med ett fullsatt Harrys. Vi beställde in smarriga pizzor och gjorde så gott vi kunde med att lösa quizen. Inte helt enkelt men vi hjälptes åt. Kvällen blev hur trevlig som helst! Vi hade långt ifrån alla rätt men konstaterade att detta var något vi måste göra om :-)
Detta måste kanske räknas som onyttigt men så fick det bli...
På min lediga fredag igår fortsatta guldkanten på hög nivå. Fick en riktig toppendag tillsammans med en kär vän. Vi satt länge och njöt av Scandics hotellfrukost, pratade bort flera timmar. Strosade sedan runt på stan och tittade på allt och inget. Fick bla hjälp att plocka ut några snygga glasögon då jag funderar på att byta upp mig. Vi gick och hyrde en film, hem till mig, in under var sin filt och sen va slapptimman ett faktum. Tror jag slumrade bort lite av filmen men vad gjorde det. Så underbart skönt! För att pigga upp oss gick vi ut igen i friska luften. Fotonördar som vi båda är letade vi upp några fina platser runt Stångån och poserade i höstsolen. Så fantastiskt vackert!



























Hem till mig igen för att äta lättare lunch. Mer snack och härligt häng innan det var dags att säga adjö. Superfredagen tog inte slut där. Jag fortsatte ner till sporthallen för ett BodyPump-pass. Öste på mängder av vikter då morgonens energiintag gav mig oanade krafter. Till benlåten blev stången så tung att jag behövde hjälp att både få upp och ner den från axlarna! Det ni :-)
Jag duschade och fortsatte myset för mig själv hemma i soffan. X-factor och WordFeud underhöll mig innan det var dags att säga god natt.

Nu återstår bara denna helg och fyra dagar innan jag ska sätta tänderna i något sött igen :-) Bit ihop och kom igen. Har gått så jäkla bra att det känns synd att börja igen. Kanske kan jag hålla det på en acceptabel nivå denna gång.

Trevlig helg till er alla och njut av solens strålar som boostar oss med D-vitamin!

Inga kommentarer: