söndag, september 2

Super Saturday

Jag sitter här denna söndag och har en helt annan träningsstatistik än förra veckan att presentera. Å andra sidan är det också en helt annan kropp som sitter här på stolen också. Ont i alla muskler i kroppen (främst mellan skulderbladen och upp i nacken) och med en känsla av feber trots att jag inte tempar.
Anledningen är världens bästa lördag som inföll igår. LesMills - Super Saturday!!! Över 2 000 träningsfreaks var återigen samlade i Hovet och Anexet bredvid Globen för att köra massor av pass hela dagen. Stämningen va på topp och svetten lackade. Helt sjukt att man orkar ta sig igenom en hel dag fyllt med LesMills-program som kräver mycket av både styrka och kondition. Jag va dock inte helt galen utan tog en paus för att äta lunch istället för att lyfta stången på BodyPump ;-) Det blev istället en upplevelse för ögat att se dessa 1 000-tals personer göra utfall i takt och se stängerna röra sig som en våg genom arenan!
Jag kan annars inte beskriva känslan som infinner sig en sådan här dag. Den måste upplevas. Två saker som jag bär med mig extra från detta års happening är då Pernilla ger mig en personlig hälsning uppe från scenen under BodyStep-passet samt stunden tillsammans med superattackarna Bevan, John och Line efter releasen av BodyAttack 78.
Tack alla ni som bidrog till denna fantastiska dag och ett speciellt tack till underbara Jörgen, Mia, Henke och Emma för en heldag tillsammans!

Vecka 35
Måndag BodyAttack BodyPump 110 min
Tisdag CX  Step BodyAttack 140 min
Onsdag
Torsdag CX 30 min
Fredag BodyAttack 55 min
Lördag BodyCombat BodyAttack BodyStep 165 min
Grit     CX BodyVive 105 min
Söndag
Totalt 605 min
10 tim

Å här kommer bilder från superlördagen:











Inga kommentarer: