söndag, september 9

Risig


Så är det söndag igen och det verkar som ni får nöja er med en uppdatering i veckan. Inte speciellt effektiv bloggerska men så får det va.
Enda sedan superlördagen förra veckan har jag känt mig risig i kroppen. Aldrig riktigt blivit sjuk men haft en feberkänsla i kroppen, blivit varm och lustig av ingenting, haft nästäppa och blivit tung i bröstet av att bara cykla. Har därför inte kunnat upprätthålla min fina träningssvit utan fått begränsa mig till mina egna klasser. Sitter här denna söndag och känner mig piggare så ska testa på BodyPumpen och kanske CXen ikväll.

Vecka 36
MåndagCXStep85 min
Tisdag
Onsdag
TorsdagBodyAttackCX85 min
Fredag
Lördag
SöndagBodyPumpCX85 min

Totalt
255 min
4 tim 15mi




Annars fortsätter mina arbetsdagar i Motala nu. Uppstigning 05.30 och buss från stationen vid 06.25. Jobbar fulla dagar och är hemma 17.20 i tre dagar, kommer hem något tidigare en fjärde och ledig på fredagar. Trivs fortfarande riktigt bra även om det är nya rutiner jag ska sätta mig in i. Vissa tycker jag är riktigt bra och vissa saknar jag från Nyköping. Man kan väl inte få allt.

Min lediga fredag innebar tvättstuga och städ av lägenheten. Sedan träffade jag söta Matilda och Linus på stan för en lunch. Jag fortsatte sedan på stan och strosade runt i butikerna. Var ute efter ett par höstskor och fick efter mycket provande fatt i ett par snygga boots med klack på skopunkten. Hem och däcka i soffan för den risiga kroppen orkade inte en meter till sen.

Lördag och möte med Medley i Ljungsbro. Sedan blev det riktig myskväll hos Mia o Henke. Tacos, kladdkaka och godis till Körslaget, Intresseklubben och filmen The Vow. Härligt!

Idag kom dagen jag längtat efter länge. Mina saknade kollegor från Nyköping kom på besök. Dessvärre hade Jenny gått och blivit sjuk och kunde inte följa med. Jag hade bakat en omtalad rabarberkaka och bjöd på den tillsammans med tårtbitar av kladdkakan från kvällen innan. Riktigt mums blev det och så kul att få träffa gänget igen. Det kändes som igår och det känns som jag kommer träffa dom igen inom kort även om jag vet att det inte är så... Efter fikastunden åkte vi till gamla Linköping och strosade bland alla hus och in i alla butiker. Hade tur med vädret och fick en fantastisk dag! Avslutade det mysiga besöket med en lunch på Tropikhuset. En liten tår i ögat igen när de lämnade av mig.
Den omtalade kakan! 






Ska alltså avsluta helgen med ett svettigt pass i sporthallen. Efter allt mumsande på bakverk och godis denna helg gäller det att ösa på rejält med vikter på BodyPump-stången!






Inga kommentarer: