fredag, september 14

Himmelsby

Denna arbetsvecka har bara svischat förbi. Två dagar på jobbet i Motala och sedan två dagar på Gårdshotellet Himmelsby utanför Mantorp. Hela rehabgruppen var på konferens för att arbeta med uppföljning av verksamheten, nya handlingsplanen för året, övertagandet av kommunal hemsjukvård mm. Trots att vi jobbade på och var duktiga kommer det inte vara det jag minns mest av vistelsen. Det är maten och allt jag stoppat i munnen! Tyckte jag åt mest hela tiden. Frukost, lunch med efterrätt (kycklingpasta och chokladmousse), eftermiddagsfika (äppelkaka) och en trerätters middag (skaldjurstatar, vildsvin, citronbrulee) första dagen, frukostbuffé, förmiddagsfika (mazarin), lunch med efterrätt (köttbullar och potatis, fruktsallad, chokladmousse) och eftermiddagsfika (kladdkaka) andra dagen!!! Däremellan åt man ur godisskålen fylld av olika kolor och godsaker samt att det blev något glas vin framåt kvällen. Kära nån!
I övrigt va Himmelsby ett toppenställe. En renoverad ladugård i toppskick med konferenslokal, flerbäddsrum, matsal, biljard, spa och jacuzzi. Vi riktigt lyxade till det på onsdagskvällen. Några fick massage, andra satt med fötterna i fiskspa och vi andra badade ute i bubblet. Kvällen blev till natt...



 
 







Kom hem skapligt tidigt efter denna konferens så på torsdagseftermiddagen njöt jag i solen på min härliga balkong. Den värmde riktigt skönt i ansiktet. Va svårt att slita sig från soffan men på kvällen va det dags att köra järnet med BodyAttack och CXworx. Fantastiskt att sätta sprätt på några av alla tusentals kalorier jag stoppat i mig. Men säg det som varar... Igår kväll följde goa Agnes med mig hem efter passen och hjälpte mig äta upp en rabarberkaka som stått alldeles för länge i kylskåpet :-)















Fredag nu och ledig dag. Ska iväg till sporthallen snart och träna in nya attackpasset. Sedan blir det lunch med Mia och vidare med buss till Jönköping för att träffa Petra och Icca. Saknar dom så mycket så det ska bli kul.

Trevlig helg till er alla! På återskrivande. 

1 kommentar:

Himmelsby Gårdshotell sa...

Hejsan
Vad roligt att se att du har bloggat om vårt hotell. Ett stort tack! Roligt att höra att du gillade våran mat också. :) Det ska vi hälsa kocken!

Med Vänliga Hälsningar
Dawid Borowiak
Himmelsby Gårdshotell