torsdag, augusti 2

Saknade vänner

I måndags blev jag hämtad på jobbet av de mest saknade vännerna i världen. Hanna, Mats och lilla Edvin hade lämnat Örnsköldsvik för ett bröllop i Stockholm och i samband med det även ett besök hos mig :-) Mycket uppskattat kan jag lova! Vi styrde kosan direkt mot Linköping och vi hade massor att uppdatera oss om i bilen. Lite handling av tacosgrejer på vägen och vidare hem till mig. Vi hängde en stund i solen på balkongen innan vi satte igång med matlagningen. Den lilla knatten, som sprang runt i lägenheten för att utforska världen, fick vi riktigt hålla koll på. Det hjälpte inte för det blev både en vurpa på balkongtröskeln med blod från läppen som resultat och en panna i köksbordet med lite gråt och tröst. Vilken go och söt liten kille! Skulle försöka fånga oss på bild men det va inte lätt att få Edvin att sitta still :-)
Kvällen blev till natt och timmarna bara rusade förbi. Hade velat stanna klockan för att få njuta ännu längre av deras sällskap. Fantastiska vänner! Jag tog soffan denna natt och smög sedan upp tidigt tisdag morgon för att göra mig iordning för jobb. Påmindes om tiden då Lars och jag delade en liten studentlägenhet och vi fick äta frukost på toaletten eftersom han jobbade skift och jag pluggade! Allt för att inte väcka den andra. Jag var tyst som en mus men hann få en farvälkram av Hanna innan jag gav mig iväg.

Tack älskade ni för att ni kom till mig! Ses nästa år igen :-) 


Inga kommentarer: