torsdag, augusti 2

Nedräkning

Tänk att det nästan är exakt 4 år och 7 månader sedan jag började min anställning som arbetsterapeut på kommunrehab i Nyköping. Imorgon åker jag min absolut sista tågresa dit för att jobba en allra sista dag. Usch och fy. Får tårar i ögonen när jag skriver dessa rader. Har varit en underbar tid trots allt pendlande. Arbetsplatsen har lagt grunden för allt vad jag kan inom det arbetsterapeutiska yrket och jag har fått vänner för livet. Vilka underbara människor jag lärt känna och som förgyllt mina arbetsdagar! Kommer sakna er.
Insåg när jag satte mig på tåget i veckan att jag på något sätt nog kommer sakna det också en aning! Man sitter jäkligt skönt i SJs vagn nr2 med benen på sätet och med huvudet lutat mot sidan av nackstödet :-) Har sovit många timmar i denna ställning.  
Har haft mycket avslutningar med kollegorna i olika konstallationer. Senast idag när jag, André och Raila åt en fantastisk lunch på Svärdsklovas restaurang (stället Annica och jag besökte förra veckan) med utsikt över havet och med solen i ansiktet. En veckas ledigt sen startar nya äventyr i Motala.





















På tal om sol i ansiktet så reser jag och Björn iväg till Turkiet på lördag. Stannar därför kvar i Nyköping imorgon natt för att sedan åka tidigt från Skavsta. Ska bli alldeles underbart att få garanterad sol och värme i en vecka. Ligga på stranden och bara gotta sig! Väskan är i stort sätt packad nu och jag ska avsluta med OS-handboll innan jag somnar gott i min egna säng, en sista gång på länge!

Inga kommentarer: