söndag, augusti 19

Motala

En vecka har redan gått och min första arbetsvecka i Motala har hunnit passera. Alltid spänt att börja på nåt nytt men jag möttes av en fantastiskt härlig grupp av kollegor på måndagsmorgonen. Med öppna armar tog dom emot mig och visade mig tillrätta. Jag har gjort mig hemmastadd vid skrivbordet, försökt få fatt i inloggningsuppgifter och besökt det vårdboende som jag ska ansvara för. Har redan börjat rådda i några ärenden och det känns väldigt bra. Dessutom ganska skönt att arbeta 75% ett tag vilket innebär lediga fredagar! Lite skillnad i arbetsuppgifter och tempo i jämförelse med Nyköping men man finner sig snart i sin nya tillvaro med andra rutiner för hjälpmedel, annat journalsystem och andra beställningscentraler.
Saknar ändå mina älskade kollegor i Nyköping så jag planerar för en frukostfika där en fredag framöver när jag ändå är ledig! Annars ser jag fram emot min nya tjänst och allt den har att erbjuda.

Inga kommentarer: