söndag, augusti 26

Kräftskiva

Igår gick årets kräftskiva av stapeln och gänget blir bara större och större för varje år. Nu var vi 14 st som samlats hos Jörgen för att avnjuta (nja....) havets läckerheter. Vi hade knytis så buffébordet blev härligt stort med massa smarriga pajer, sallader, bröd och andra små tillbehör. Jag bidrog med focacciabröd och krustader med svampstuvning. Till efterrätt blev det fruktsallad med glass och grädde samt fudge inköpta åp årets street market här i Linköping.
Vi skålade, sjöng, snapsade och pratade så det stod härliga till vid långbordet. Ljudnivån och humöret var på topp så det var nog tur att grannarna blivit förvarnade :-) Mitt (...eller snarare mina vänner Hanna och Mats) skämt med godis i konservburken istället för surströmming gick hem. Vilken kväll säger jag bara!
Som vanligt när vi vänner samlas varar festen till långt inpå natten. Så även denna gång.

Tro det eller ej så glömde jag kameran hemma så ni får hålla tillgodo med mobilens mindre bra bilder.
































Den här söndagen har det inte varit mycket med. Att bara ta mig till och från tvättstugan har varit ett stort projekt och trots att solen skinit och det har varit en toppenfin dag har jag befunnit mig största delen i soffan. Orsaken....ja. Stor del förklaras väl med snaps och vin men en ack så viktig komponent är min mens som gör magen stor och svullen samt att jag svettas och är varm som om jag vore i klimakteriet! Hoppade mensen förra månaden pga Turkietresan så nu känns det som jag får tillbaka dubbelt upp.

Efter denna uppdatering och lite vidare klickande runt på internet återtar jag snart den horisontella positionen i soffan.

Inga kommentarer: