söndag, augusti 19

220-årsfest

Vilken lördag!!! Pappa fyller jämna år senare i höst och hade tillsammans med tre andra jubilarer under året gått ihop och ordnat en hejdundrande fest. Alla hade fått bjuda med sig ett antal gäster så det blev en salig blandning av folk som samlades i musikpaviljongen i Hultsfred. Alla klädda i temat 50- och 60tal. Jag hade lånat en klänning av en kollega i Nyköping (stort tack!!!), piffade med spänne i håret, spetsstrumpor, vita skor och pärlsmycken. Det prickiga visade sig va populärt för majoriteten av brudarna hade tänkt som jag!
Vi samlades framför paviljongen, skålade i väntan på jubilarerna. De kom i gamla raggarbilar och gjorde en storartad entré! Pappa var klart snyggast på festen! Jag är så imponerad och stolt över min hippi till far :-)
Festen blev en av de roligaste tillställningar jag varit på. Vi gick tipspromenad, det bjöds på mat och tårta, vi sjöng allsång, kusin Amanda spelade och sjöng, vi lekte galna lekar och buggade så svetten lackade. Det tjoade och skrattades och det ena upptåget var roligare än det andra. 



























Tusen tack underbara pappa och övriga jubilarer med respektive som gjorde denna 220-årsfest helt fantastiskt och oförglömlig!

Inga kommentarer: