söndag, juli 22

Sista njutning

Tredje inlägget denna kväll innebär även slutet av min semester. Efter Öland åkte jag tillsammans med pappa och Gunilla tillbaka till Linköping. Det blev en heldag med shopping i Ikanohuset och på IKEA. Jag som handlat för mycket på semestern redan... Nu blev det lite till. Hade en riktigt trevlig dag tillsammans.
Skönt sen att komma hem till sig själv. Packa upp och fixa hemma. Lägenheten var så ljus och inbjudande. Den hälsade mig riktigt välkommen!
Fredag innebar ytterliggare utflykt. Denna gång med Jörgen. Vi åkte mot Vättern och fråga mig inte var vi va! Hittade efter några krokiga vägar och en lång promenad fram till en superhärlig (undantag för myrorna) sandstrand. Där kunde vi ligga alldeles för oss själva en hel dag i solsken. Vi pratade om livet och lyckades doppa oss i det kalla vattnet ett antal gånger :-) Hur mys som helst. När vi kom tillbaka till Linköping körde vi ett BodyAttack-pass på Actic. Jag hade planerat att själv köra ett pass för mig själv under helgen för att få fart på kroppen igen med då tyckte vi att vi istället kunde passa på att köra där. Det va tufft att börja träna igen och svetten lackade redan i låt 2. Härligt iaf att köra igenom kroppen. Blev alltså en riktig heldag tillsammans med en underbar vän. Tack Jörgen!
Lördagen blev en seg tillställning på förmiddagen. Kroppen hade inte alls lust att göra något fören framåt 12. För att chocka kroppen träffade jag återigen Jörgen. Egentligen är det förseglat men här på bloggen kan jag erkänna att vi körde igenom gamla attacklåtar med både ljud och bild i över en och en halv timma! Sedan fick jag hjälp att koreografera ett stepblock. Mör i kroppen åkte jag hem för att duscha och förbereda kvällens grillning. Jörgen, jag och Björn träffades för en helkväll tillsammans. Gjorde en härligt god grillmiddag med tillhörande Azti-bubbel. När det blev skugga på marken var det fortfarande sol på min balkong så där fortsatte hänget. Några glas vin och cider slank ner medan vi pratade och resonerade kring livets alla frågor. Tiden gick fort och det hann både bli kallt och mörkt innan pojkarna gick hem.













Seg söndagsmorgon också men när jag insåg att det var klarblå himmel utanför och att det väntade bra väder gick jag raskt upp, åt frukost och packade för en heldag på Tinnis. Sedan bänkade jag mig på badets läktare  runt 10.30. Någon timma senare kom Björn och vi blev kvar där till ca 16. Tvättstuga och disk väntade :-( Även detta års semester avslutades alltså på Tinnis där solen gav huden en något mörkare ton. Detta är livet!

Nu sitter jag här kl. 22.30 och önskar att dagen inte ska ta slut. Jobb igen i morgon och jag såg på TV4s vädersändning att sommaren kommer nu. Det väntas 25 grader och strålande solsken från tisdag!!! Tur att jag bara jobbar i två veckor för sedan blir det Turkiet för hela slanten :-) Än är semestern inte riktigt slut.

Inga kommentarer: