torsdag, maj 17

Vårruset

Blir många inlägg här på raken nu men så blir det när jag för en gång skull är ledig och har en hel dag bara för mig själv!

I tisdags efter jobbet åkte jag och några kollegor till Norrköping för att delta i Vårruset. Jag fick hoppa av förra året pga min knäskada så i år va jag extra taggad. Dock fortfarande rädd att göra knät illa på nytt då löpning inte verkar vara den optimala träningsformen för min kropp.
Stämningen i området är mäktig med så många tjejer samlade på ett och samma ställa, klädda i träningskläder och med humöret på topp! Jag vet att min kondition är bra så jag ställde mig i första startfållan. Hade ändå bestämt mig för att ta det lugnt och löpa försiktigt i mitt egna tempo. Tog bara en kilometer innan folk omkring mig började gå och jag kunde glida förbi. Min enda målsättning med loppet var att komma runt hela varvet joggandes med knän som ville samma sak. Att springa på asfalt, kullerstenar och bland spårvagnsspår är inte optimalt så knäna blev riktigt stela men runt kom jag. Dock sprang jag i sånt tempo att jag inte ens fick flås... Ganska trist för det kändes när jag kom i mål som om jag inte tränat...

  Hela grejen med Vårruset är egentligen stämningen, laget och fikat efteråt. Vi samlade ihop oss på filten efter loppet och åt av diverse reklamprodukter. Mums!

Inga kommentarer: