torsdag, maj 17

Backstreet´s back

Förra veckan passerade förbi som vanligt med mycket jobb och träning. Dock med mamma ständigt i tankarna då hon varit inlagd på Västerviks sjukhus för en operation i foten. Som tur är har hon fått komma hem igen och väntar på att allt ska läka. Tråkigt nog inser jag hur långt jag är ifrån min familj när såna saker händer. Att inte kunna finnas till hands som man önskar. Nåväl.

Helgen sen bjöd på en fantastisk upplevelse i Malmö. Jag och mina kusiner hade bokat en resa dit för att kolla på New Kids On The Block och Backstreet Boys (KNOTBSB) som åker runt på en gemensam turné med alla sina gamla låtar.
Vi åkte ner med tåg på lördagen, installerade oss på hotellet och gav oss ut på stan i regnrusket för att kolla in butikerna. Hittade en kofta på Zara och letade runt efter rosa byxor. Vi tog oss tillbaka till hotellet, snyggade till oss och köpte upp en flaska vin från hotellbaren till rummet. Spelade kort, diggade till Spotify och hade roligt. Gick inte längre än till hotellets restaurang på kvällen för en middag. Senare hade vi planer på att skaka rumpa på någon nattklubb, men när vi är på stan kl. 23.30 och ingen musik spelar någonstans beslutar vi oss för att gå tillbaka och knyta oss i hotellsängen istället!
 



 







 
Gigantisk frukost söndag morgon i den mystiska miljön i källarvalven la grunden för en heldag på stan. In och ut i flera butiker och gallerior. Jag tog en egen avstickare, såg mer av Malmö stad och fick egen tid i solen. Träffade underbara Julia en kort sväng och fick se hur hon bor. Resultatet av shoppingdagen blev mina älskade rosa byxor, solglasögon, strumpbyxor, jeansshorts och sommarlinne. 






 







 




 Till hotellet igen och fix inför kvällen. Åt en utsökt middag på en fullpackad uteservering innan vi tog tåget till Malmö Arena. Där möttes vi av mängder av andra tjejer (och killar!) i åldrarna 25-40 som var lika förväntansfulla som vi inför kvällens konsert. Vilken konsert sen!!! Inleddes med förbandet All Friends of London så inte förän en timma senare entrade pojkbanden scenen. De startade upp med en gemensam låt och bytte sedan av varandra med den ena hitlåten efter den andra. Våra sittplatser blev till ståplatser under precis hela kvällen. Jag hade ståpäls vid flertalet tillfällen och förvånades över hur exalterad jag blev att att bara se Nick, Brian och alla de andra. Som om jag va 14 år igen :) Fantastiskt!
 







3,5 timmar senare lämnade vi arenan med trötta fötter men ett stort, nöjt leende på läpparna. Vilken upplevelse. Måndag morgon och jag jag fick en extra ledig dag från jobbet. Åt en lika stor hotellfrukost igen och tog tåget tillbaka hem. Vill tacka mina underbara kusiner för en toppenhelg och för att jag fick följa med!

Inga kommentarer: