torsdag, maj 17

Disputation

Efter flera år av forskning kom så den dag då Björn skulle disputera och presentera sin avhandling för åskådare och oppenent. Dagen då han blev dr. Ingelsson och skulle få fira den stora bedriften med familj, arbetskamrater och vänner.
Jag och Åsa hade fått den stora äran att vara toastmasters på kvällens disputationsfest och hade förberett med Per Gessle-tema, planerat för tal och happenings under middagen. Gästerna vällde in och det blev en riktigt trevlig sittning. Kan erkänna att jag inte var helt bekväm med att ställa mig på stolen inledningsvis och hälsa välkomna. Blev några stapplande och darrande ord innan jag senare under kvällen blev varm i kläderna.
Talen avlöste varandra och vi som "attackgäng" hade gjort ett spex i form av bildspel och videoklipp från när Björn tränar. Blev superbra om jag får säga det själv! Middagen flöt snabbt förbi och det blev dans för resten av kvällen och natten. Spotify spottade ut allt från Rihanna till låtar med texten "ärtor och fläsk" så där fanns nåt för alla smaker. Hade en riktigt rolig kväll och tror nog Björn själv är nöjd och glad för alla fantastiska människor som kom bara för hans skull och hur lyckat allt blev. Grattis igen doktor!!!
 


 


 

 

3 kommentarer:

Björn sa...

She always came in colours
She always kept control
She painted yesterday in gold

Tack så mycket och tack för ett utomordentligt väl genomfört toastmasteri!

Madelene sa...

Fyndigt!

Det va en ära! Tack för förtroendet :-)

Björn sa...

Klart det är fyndigt. Det är ju Gessle som skrivit det i orginal ;-)