söndag, maj 6

Konstig vecka


Ja, denna vecka har känts väldigt konstig och annorlunda.

Började ju med en flumdag på jobbet måndag vilken sedan avslutades med fest. Valborg och festligheter en måndag!
Aningen bakis och ledig en tisdag då jag körde både CX och step mitt på blanka dagen. Avslutade med grill igen och slapp i solen hela kvällen. Invigde balkongen på riktigt.
Jobb onsdag och tog mig tillsammans med kollegan Raila till Oxelösund efter där jag körde BodyAttacken. Tyckte själv att jag gjorde succé :-) Sov kvar i Nyköping.
Torsdag och avslöjande att jag fått nytt jobb i Motala och därmed kommer avsluta min anställning i Nyköping efter lång och trogen tjänst. Ett tungt beslut men ack så rätt. En torsdagskväll med BodyPump och Let´s dance. Underhållningsprogram en torsdag...
Fredag och några ledsamma ärenden på jobbet. Åkte bil hem med Janne och Johanna som varit i Rom och landat på Skavsta. Mycket trevligt resande med bil istället för det sedvanliga tåget. Avslutade med BodyAttack och filmkväll med Mia.
Lördagen började jag med en joggingrunda runt Stångån. Gav mig iväg 9.20 och 40 min senare kom en stolt madde hem, duschade och åt den godaste frukosten med nykokt ägg på macka. Jag tog det lugnt och försiktigt med tanke på knäna. Kroppen kändes riktigt pigg och kom in i andra andningen på en gång. Inget flås alls :-) Dock kände jag av ena knät senare på kvällen... Lite stelt men inget farligare än så...
På eftermiddagen och kvällen var jag barnvakt till en 10 månaders liten kille. Egentligen va det Björn som skulle va barnvakt men jag kunde inte hålla mig ifrån ;-) Vi lekte i den fina lekparken i Trädgårdsföreningen, lekte hemma, matade med både barnmatsburk och gröt, bytte blöja, bytte till pyjamas och nattade. Impad över mig själv när jag, utan skrik och gråt, lyckades söva lilla Sigge på 5 minuter!
 

 

3 kommentarer:

Fanny sa...

Så sött att vara barnvakt! :)

Lene sa...

Verdens bedste "tante" har helt sikkert styr på det med børn :)

Björn sa...

Ja tack för hjälpen! Fast blir det en nästa gång kommer jag inte gå med på att jag får "skitgörat" vid blöjbytet alla gångerna. Speciellt inte när det är du som stoppat i det som kommer ut ;-)

Förresten, är det möjligt att behandla din fina balkongsoffa med mjukmedel?