söndag, januari 22

Lägenhetspiff

Sitter här söndag kväll och är supernöjd med denna helg!

Igår hade jag en trevlig förmiddag med Jörgen runt i massa möbelaffärer för att spåna idéer till min hall. Mycket tänka, vrida och vända på alla möjligheter. Fick hjälp med en storshopping på Priso. (Tacka vet jag bil...)
Hem och snabbt äta en köpt Felixpaj innan några vänner kom för att kolla handboll. Blev en lång kväll med spännande skitmatch, Postkodmiljonären, Gladiatorerna, film och massa snack. Vi mumsade snacks och drack lite vin. Härliga vänner man har! Mycket trevlig kväll :)

Söndag och tidig uppstigning för att hinna allt jag tänkt innan pappa, Gunilla och farmor kom hit. Jag lagade fisksoppa med saffran, bakade två sorters kakor, diskade undan och piffade till det lite här hemma. När min underbara familj kom på besök bjöd jag på Mango Chutney kyckling med ris och sallad. Smakade riktigt gott om jag får säga det själv :)







Sedan bar det av till Mio för shopping av spegel och tamusmajoren Tage. Beställde en byrå och sittpuff också. Tillbaka hem och fix i lägenheten. Tavellister sattes upp i kök och sovrum, Tage byggdes ihop och min hatade hatthylla åkte ner! Insåg att hallen upplevs bubbelt så stor och att spegeln jag köpt var för liten. Nu återstår att vänta på byrån, byta till en bredare spegel och köpa en liten vit pall. Kommer bli SÅ bra!














Försåg mina nära med kaffe och fem sorters kakor (farmor hade bakat sockerkaka också) innan de åkte hem. En fantastiskt produktiv och mysig dag. Så glad att farmor följde med och tittade till mig.











Nu ska jag äta fruktsallad med keso och krypa ner i soffan. Blir säkert nåt mer gått att äta till en film framåt kvällen :) Helger är rätt bra att ha! Nya tag imorgon.

1 kommentar:

Anonym sa...

Så mysigt det är att träffa dig lilla Snäckan!
Kram Pappa