söndag, januari 29

Spegel, spegel på väggen där...

Denna helg har letandet efter den perfekta hallinredningen fortsatt. Ni som läser detta borde tro jag är helt besatt och ja... det är jag nog! Denna helg har mamma varit hos mig och jag tror vi besök varenda möbel- och inredningsbutik i hela Linköping med omnejd. Slutade med att jag köpte en vit stor spegel och beställde min kära Klintepall som får hämtas inom någon vecka :) Är så nöjd!!!
Vi avslutade allt letade med en välförtjänt semlefika på café Belverderen. Med underbar utsikt över Linköping smakade årets första semla och den varma chokladen helt fantastiskt. Tack mamma för all hjälp.







Annars i veckan har jag firat två födelsedagar. Mia och och Jörgen fyllde år och attackgänget samlades för en stor sconesbuffé efter träningspasset i tisdags. Hur gått och mysigt som helst! Underbara vänner de där :)
Veckorna flyger förbi och januari är snart redan slut. Helt otroligt! Vintern lyser med sin frånvaro i Linköping men annat är det i Nyköping. Möttes av ett riktigt vinterland när jag kom från tåget förra veckan. När jag lämnade jobbet gick jag som i bomull till tåget en dag. Den fluffiga snön som föll bäddade in mig och allt var på något sätt så tyst och varmt. Härfig känsla.







Innan jag slutar måste jag skriva några rader om världens godaste våfflor! Hittade receptet i Laga Lätts tidning och har nu gräddat dessa någon gång för mycket! Receptet är för 4 st och de blir helt perfekta! Alldeles frasiga så det faktiskt går att skära ut ett hjärta och hålla den som en smörgås och äta. Istället för grädde och sylt hade jag keso, banan och ringlad honung på! Nyttig och perfekt uppladdning innan BodyPump-passet! Iskalla vattnet är hemligheten.

50 g smör
2 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
1 ägg
1 dl mjölk
1 dl iskallt vatten
1 krm salt

Smält smöret och låt svalna. Blanda vetemjöl, bakpulver och salt i en bunke. Vispa ägg och mjölk. Blanda med mjölet till en slät smet. Vispa ner det smälta smöret och vattnet.

Nu ska jag bädda ner mig i soffan. Tuff vecka väntar och jag känner mig inte helt kry...

Inga kommentarer: