tisdag, oktober 11

Slutkörd

I söndags sa kroppen ifrån. Vaknade sjukt hängig och så fortsatte det hela dagen. Trodde det va bakiskänsla men när jag sen vaknade med nålar i halsen i måndags förstod jag att det va nåt annat. Kämpade mig igenom dagen med Strepsils, avbokade min stepklass och däckade istället i soffan så fort jag kom hem.
Idag har jag ändå varit på jobbet. Mindre nålar i halsen, ingen feber men fortfarande riktigt hänging och tung i kroppen. Sväljer, sväljer och går fortfarande på Strepsils.
Antar att det är kroppens sätt att säga stopp. Har blivit riktigt mycket träning den senaste tiden, lite återhämtning och sömn samt sämre kosthållning. Nu blir det vila några dagar och så hoppas jag kunna va fit for fight igen på torsdag.

I lördags hade jag bjudit hem några vänner på lite förfest innan intagandet av Harrys dansgolv. Pizza och djupa samtal i soffan inledde kvällen. Gällande Harrys sen var det massor med folk. De flesta av vännerna hamnade på schlagergolvet. Själv stod jag ut några få låtar innan jag var tvungen att leta mig ner till musiken i källaren. Allra helst skulle jag stå på Slivers golv hela natten.




I söndags kom pappa på besök och jag tror vi va lika sega båda två. Höjde blodsockret med mina muffins och chocolate chip cookies innan vi körde till Tornby. Siktet va inställt på en ny mobil och abonnemang för att sänka mina månadskostnader. Kom lycklig hem med Sony Ericsson Xperia Ray :) Nu äger jag också smartphone! Frågan är bara om jag själv är tillräckligt smart för den ;)


Nu ska jag lägga mig i soffan under en filt, kolla tv och hålla mig uppdaterad hur Sverige sköter sig mot Holland i EM-kvalet.



Kramar till er!

3 kommentarer:

Lene sa...

Hej Madde
Du ser vel nok smuk ud. Har du fået ny frisure??
Du er helt sikkert smart nok til at have en smartphone :) Håber snart at du bliver frisk igen.
Knus og krammer

Björn sa...

Konstigt. Om inte jag minns helt fel fick du bäras bort från schlagergolvet sist du var på Harrys...

Mm, krya på dig snabbt nu!

Anonym sa...

Me like that Madde på kortet m gröna linnet!!! Sexy!! :) kram Mallan