torsdag, oktober 6

Engagerad

Ibland undrar jag varför jag måste bry mig så mycket och engagerar mig i allt. Lägger ner min själ i att det ska fungera så bra som möjligt på jobbet, rättvisa mellan oss kollegor i olika frågor, att stämningen på arbetsplatsen ska vara trivsam och glädjefull, att vi ska genomföra betydelsefulla och professionella utbildningar, att patienterna ska få bästa omhändertagande, att omvårdnadspersonalen gör sitt bästa för de enskilda mm mm..... Uttalar mig på möten och hamnar ibland i situationen där jag är den som sätter mig på tvärs. Borde jag bara närvara på jobbet och göra det jag är ålagd och inte bry mig så hårt om resten? Kan inte. Jag är en alldeles för engagerad person som bryr mig för mycket för att vara tyst.

Tur att jag har Medley som är min fristad. Skulle inte kunna leva utan min träning. Det frigör tankarna och jag laddas med ny enegri. Älskar mina deltagare, vänner och gemenskapen som finns där. Prestigelöst, roligt och inspirerande.

Imorgon är det dags att visa på ytterligare engagemang fast i ett helt annat sammanhang. Kom igen nu Madde och visa var du går för. Alla positiva och negativa sidor ska fram. Framtiden ligger framför mig och vem vet vad som händer i den.....

Inga kommentarer: