onsdag, februari 2

Vilken fantastisk dag

Kan inte låta bli att skriva ett inlägg och reflektera över denna dag. Denna fantastiska dag!

Solen har lyst från klarblå himmel, det är plusgrader och snön smälter, fåglarna kvittrar, det är ljusare och vårkänslorna bara pirrar i hela kroppen. Jag har idag kännt mig glad och positiv.

På förmiddagen var jag på två underbara hembesök. Mötte personer med sån livsglädje och optimism. Insåg att jag verkligen trivs med mitt jobb.

Avslutar arbetsdagen med möte i festkommittén. Planerade för vårens happenings och upptåg. Detta skapar positiv energi och får mig att längta och se framåt.

Kommer hem och får frågan om att vikariera på ett steppass mellan 20-21. Sent på kvällen tänker jag men med all glädje i kroppen tackar jag ja. Får köra grymmaste passet med deltagare som jag inte träffat förut. Det sprudlar av positiv feedback åt alla håll. Lyckan efter avslutad klass är total. Nöjd och belåten över min och deltagarnas prestation.
Sedan händer det! Mina älskade, saknade BetterBodies-byxor hänger rakt framför näsan på mig i omklädningsrummet! Mina bästa byxor som jag trodde jag slarvat bort. De har återfunnits :)

Är inte detta en fantastisk dag så säg! Med risk för att verka ego så är jag i toppform. Kanske ligger mycket av min positiva känsla i att kroppen mår riktigt bra och känner sig vältränad och stark. Maddes liv leker :)












För att nämna något negativt i detta inlägg så är det den förbaskade Morbus Raynauden som spökar. Jag kan inte gå en promenad på 30 minuter i 3 grader plus och vantar utan att få vita och bortdomnade fingrar! Detta är taget igår efter en kort promenad med Johanna. Jag vill ha värme och sommar NU!

2 kommentarer:

L sa...

Gud vad vältränad du är!Ser ut att må riktigt bra på alla plan=)

Mickan sa...

Och jag trodde jag var vältränad... :) Skitläckert! Känner mig riktigt motiverad till att fortsätta kämpa mig till mitt mål nu när jag ser dig! Bra jobbat Madde!:) Kram