söndag, februari 6

Efterlängtade vänner på besök

I fredags efter jobbet va det dags att köra BodyAttack. Hade Matilda, Ann och alla andra underbara deltagare som supportade och kämpade med mig. Riktigt grymt pass med härlig feedback efteråt.
Blev en dusch i sporthallen och sedan en mysig tacokväll i Sofias nya lägenhet. Spontant häng bland kartonger och grejer :) Blev ingen senare kväll eftersom Sofia skulle iväg och jobba. Hann dock smaska i oss en massa choklad och snask innan vi cyklade hem...

Tänkte mig en sovmorgon igår men klarvaken kl. 8.30. Gav mig i väg på en timmas lång morgonpromenad och åt sedan en god frukost.
Underbara vännerna icca, tina och ida kom sedan till mig från Hultsfred. Hade tänkt oss en heldag på stan men vädret ville annorlunda. Ösregn gjorde att vi spenderade 5 timmar i Tornby istället. Vi va alla duktiga på att shoppa så det blev många kassar som fyllde bilen.
Hem och avslappning innan matlagningen satte fart. Vi hjälptes åt att laga en utsökt tre rätters middag. Tempot va högt och glädjen var stor medan det skars, rördes och pressades i köket. Flera kockar va inte så dumt denna kväll.































































Efter mätta magar va Melodifestivalen ett givet faktum. Heja Danny!!! Volymen va galet hög när disco-låten spelades. Annars undrar man vad dansande engelska konfekt gör i svenk tv...???
Kvällen fortsatte med HippHipp och Buzz. Ju längre natten gick desto längre ner i soffan hamnade de söta brudarna! Se bara:










Inledde denna söndag med en smarrig frukost. Sedan gick vi en helt gudomligt härlig långpromenad i den strålande solen. Bortsett från den starka blåsten va allt perfekt. Premiärturen runt Stångån är avklarad och det känns verkligen som våren är på väg!



























Vi avslutade promenaden med ytterligare butiksbesök. Tror vi mättat shoppingbegäret för en lång tid framöver. Hade tänkt oss en fika med smarrig semla men det fanns inte en enda semla någonstans!!! Efter att letat runt bland 7 caféer slutade det istället med en varm smörgås och vatten. Sa farväl till mina kära vänner efter det och insåg att jag saknade dom redan efter jag stängt dörren :( Måste åka hem till Hultsfred snart.

Jag kunde inte hålla mig ifrån sporthallen så jag boxade av mig på BodyCombat-pass med Sanna i eftermiddags. Skönt att svettas lite och röra runt i kroppen som annars är riktigt uppsvullen såhär dagen efter. Där rök allt jag kämpat för i en månad...

Nu är det tvättstuga och snack med Lars med familj på Skype. Tänkte jag skulle krypa ner i soffan med grillad kyckling och fruktsallad, kolla Solsidan, Time Out och Sherlock. Blev inte riktigt så. Tog längre tid med bloggen än jag tänkt. Förbaskade bilder som bara strular....

Underbara helg börjar gå mot sitt slut. Massor av kramar och kärlek till alla jag håller nära.

Inga kommentarer: