söndag, februari 20

Melodifestival

Melodifestivalen fortsätter sin resa genom Sverige och denna gång med mammas och min närvaro i Cloetta Center, Linköping, i lördags!!!
Som uppladdning inför den stundande liveföreställningen bjöd jag på en utsökt fika med motorskaka á la Leila och oreokakor från Therésia Erneborg (Söta saker). Vi tog en shoppingrunda i stan, laddade med mojitodrink och åt den mest fantastiska middagen på Trattoria Da Vinci. Den nämnda restaurangen måste vara Linköpings bästa! Den är italiensk och man möts av ett riktigt proffs till servitör. Han pratar mycket italienska, presenterar vinet och får en att känna sig mycket väl omhändertagen. Maten sedan är utsökt och fint upplagd. Sen att priset är där efter får man räkna med. Rekommenderar den starkt.

































Melodifestivalen sedan. Så grymt! Härlig upplevelse att sitta där på läktaren och vara med om en livesändning. Kunde inte sluta imponeras av studiovärden/producenten som hade järnkoll på allt. Pekade vilken kamera de skulle titta i, såg till att vi i publiken jublade på rätt ställen, kramade om alla artisterna innan de skulle framträda mm.
Showen sedan va också grym! Alla bidragen blev tusen gånger bättre än på TV. Ljudnivån, basen och känslan i låtarna fick en annan innebörd. Sen säger jag bara SAADE!!! Vilken kille. Han tar över hela Cloetta. Han brakade av ett nummer så det stod härliga till. Koreografin och dansen fick mina hår på kroppen att resa sig! Han är verkligen Popular :) Sen va inte Lena Ph så dålig hon heller! Rocklåten va galen :)





























Kom hem efter showen och kände oss tomma i hela kroppen. Blev inte mycket mer av kvällen utan kröp strax i säng. Startade söndagen med häng i soffan och frukost med nybakade scones. Sedan blev det inköp av ny dammsugare (igen!). Har svurit färdigt över allt som varit trasigt och dåligt med den förra. Bittra pengar... :( men nu skiner en ny maskin röd i städskåpet!

Annars i veckan har tågtrafiken som vanlig fått mig på dåligt humör. Rekordet slogs i torsdags när det tog mig 3 timmar att komma hem! Lämnade mötet på jobbet 16.30 och klev genom dörren, frusen, trött och hungrig, kl. 19.30 :( Låg nerbäddad under filten i soffan resten av den kvällen och huttrade. Brrrr.....

För övrigt har min fot sagt ifrån igen och vill inte att jag tränar på ett tag. Kände av det på stepen i måndags men körde på. Fick sedan be Henrik avsluta BodyAttack-passet i tisdags då foten sa stop :( Nu har jag intalat mig själv att inte träna en dag för tidigt. Det får inte bli långvarigt!

Jag såg till att piffa till frisyren lite (eller snarare lite för mycket) i onsdags. Tänker att det snart växer ut igen... Skönt att iaf bli av med de långa tesarna i nacken ;)

Sen har jag bakat så det stått härliga till :) Självklart har mina gurus inspirerat mig. Blev en helt fantastiskt fluffig och välsmakande morotskaka med glasyr och så oreokakor med fyllning emellan. Älskar verkligen att baka så jag försöker hitta små tillfällen att få passa på.











Nu tänkte jag avsluta den här veckan med att några vänner kommer på besök och hjälper mig äta upp den morotskaka som står i kylskåpet! Kolla lite Solsidan och Time Out. Hänga, snacka och ha det skönt.

På återskrivande!

Inga kommentarer: