söndag, januari 23

Livet från den ljusa sidan

Det går bra nu och jag trivs med livet :)

Jag fortsätter att hålla mina avtal, trots rikligt med frestelser överallt. Maten fortsätter att främst bestå av grönsaker, fisk och kyckling, drycken är vatten och jag frossar i grönsaker och keso. Det märks på vågen, jag bygger muskler och det känns underbart i hela kroppen. Vännerna träffar jag också mer nu än någonsin förr. Jag har haft vänner hos mig på besök och jag har hittat hem till både Matilda, Johanna/Ingrid och Henrik/Maria.

Annat kul nu är att handbolls VM pågår för fullt. Jag har suttit bänkad varje match när Sverige spelat och laget har mitt fulla stöd. Såg precis Sverige vinna mot Kroatien!!! Det är grymt :) På tisdag väntar match mot Danmark.
Sen senaste inlägget har alla mina Tripp Trapp nissar hittat sin plats på vinden och lägenheten fått sig en ny touch. Köket har bland annat blivit lila :) Har fått dille på den färgen och hittade superfina gardiner, dukar och ljus i Tornby. De lila tulpanerna blev pricken över i:et.
































Pappa och Gunilla har varit här på lite fika för ett tag sen och pappa fick nybakade muffins och chocolate brownies med sig hem. Mamma har också varit här en sväng i helgen. Vi strosade på stan och kollade handbolls VM på O´learys. Älskar allt mys med päronen :)

Annars i veckan har jag tränat en del och i lördags utmanande jag mig verkligen. Hade gjort en deal med Johanna att hon skulle köra BodyAttack med mig mot att jag körde cykel distans 90 minuter med henne! Jag antog utmaningen igår morse kl. 9.30-11. Tidig läggdags på fredagen och tidig uppstigning lördag morgon va det som gällde. Jag kämpade mig igenom de hela 90 minutrarna och jag va mäkta imponerad av mig själv efteråt :) Ska sanningen fram är jag riktigt sugen på att sitta där på cykeln igen nästa lördag!!!




Nu är det ensam söndagkväll och jag njuter av lite egen tid. Imorgon startar en ny intensiv vecka. Kram på er alla!

Inga kommentarer: