söndag, januari 16

Håller mina avtal

Jag känner mig nöjd och tillfreds. De avtal jag satte upp för mig själv i början av januari har jag hållt och jag har nu kommit till halvtid.
Har sagt nej till sötsaker och annat onödigt trams trots att det både bjudits på tårta, glass, godis och chips framför mina ögon. Det känns bra att kunna säga nej. Inte nog med att kroppen mår mycket bättre av att avstå detta så stärks jag i mig själv av att kunna säga nej. Nästkommande 2 veckor ska fortsatta bestå av grönt och hälsosamt. Dock ska det sägas att jag ser fram emot att sätta tänderna i en stor chokladkaka i februari!

Träningen är det också full fart på. Har varit mycket i sporthallen för att förbereda ett nytt steppass, jag har kört BodyAttack och senast igår testade jag BodyCombat för första gången. Trodde inte jag skulle gilla det men blev såld! Jag kände mig grym! Shit att jag inte anmälde mig till utbildningen. Ska sägas att mina skulderblad vet var de sitter idag! Vilken smärta.

Vänner var också en del av mitt avtal. Inte för att man ska behöva skriva avtal om det men snarare för att påminna mig själv om att prioritera dom framför annat. Detta har varit viktigt för mig och det har gått bra. Träffat mina älskade vänner nästan varje dag och det känns så bra. Att lägenheten dammat och julpyntet stått kvar har inte spelat någon roll. Vänner betyder så mycket!

Något annat som betyder så mycket är kärleken som befinner sig alldeles för långt ifrån mig. Lars är saknad och jag tänker mycket på honom.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej
Du må spare lidt sammen, så du kan rejse til Italien og besøge ham. Eller måske han kan få en lille rejse hjem til dig til Påske.
Måske vi kan finde en dato og komme og besøge dig i Sverige.
Knus Lotte og Leif.

Mickan sa...

Bra jobbat! Hade ett sådant "ryck" innan jul men kanske borde ta ett nu också:) Hoppas du haft det bra över helgerna Madde. Kram!

Anonym sa...

Bra jobbat Älsklingen. Se nu till att du inte försvinner helt bara:-)

Puss, du är med saknat!

/Gissa vem