torsdag, januari 6

Saknad

I måndags körde jag på nytt Lars till flygplatsen, dock bara till Skavsta denna gång. Efter drygt två underbara veckor tillsammans under julhelgerna var det dags för honom att resa tillbaka till Italien. Efter att ha skrivit kontrakt med ett nytt lag väntade ett nytt äventyr med egen bostad, andra lagkompisar, förändrade rutiner i en helt ny och obekant stad.
Avskedet på flygplatsen gjordes kort. Är trött på alla farväl. Jag tror aldrig jag blir bra på det. Grät som vanligt en skvätt och kramade honom hårt innan jag gick.

Bilden är från Solvik 2005. Här börjar vårt liv tillsammans!

Åkte till en kollega för lite frukost och sen va det åter dags att jobba efter ledigheten. Tuff start med massa ärenden och en ny kollega som ska skolas in. Helt slut när jag kom hem den måndagen. Blev bara 3 timmars sömn natten innan pga sent sänggående och uppstigning redan 3.20.

Trettondagsafton och denna lediga torsdag och Trettondag kunde inte komma mer lämpligt. Så skönt att få sova länge idag och bara göra det jag haft lust med. Jag har uppfyllt mitt avtal väl än så länge. Träffade 7 underbara vänner igår kväll med intima samtal och dans på harrys slagergolv! Idag lunchade jag kycklingsallad med fantastiska Johanna.

Nu börjar det bli dags för sängen. Medan andra är lediga imorgon på klämdagen ska jag ta tåget till Nyköping och kämpa på med mina hembesök. Underbar fredagskväll sen!

Inga kommentarer: