onsdag, september 1

Mitt nya liv

Nu är jag här igen. Har inte känt mig motiverad att skriva på ett tag. Lite depp sådär.
Jag har gått från att vara den största hurtbullen, tjejen med spring i benen och som lever största delen av sitt liv i sporthallen bland sina underbara vänner och kunder till att vara den största soffpotatisen som inte gör annat än kollar Tv. Knät vill inte träna medan resten av kroppen skriker av vilja att röra på sig, göra sig av med energi. Madde är inte i harmoni.

Gjorde ett försök att pigga upp mig, piffa till mig genom att besöka frisören. Gick därifrån vettskrämd och vaknade dagen därpå som ett marsvin med alla virvlar som tittat fram! Gisses va det bidde kort... Men efter en dusch och längre styling kände jag mig riktigt nöjd. Nu har det gått några dagar och jag är grymt stolt :) Skulle vilja klippa mig igen, ännu kortare för att kunna spreta till tesarna riktigt ordentligt!

För övrigt är mina 80% i Nyköping susen. Tid är definitivt värt mer än pengar! Får helt enkelt hålla igen på annat. Kommer hem 17 och har hela eftermiddagen och kvällen till aktiviteter (tv-tittande...). Hinner handla, städa, pyssla och plocka utan att det behöver inkräkta på Lars- och vännertid. Nu har jag tid till allt utan att stressa :)

Jag har upplevt total nostalgi de senaste två veckorna. Rena Rama Rolf, Fångarna på Fortet och Time Out :) Ikväll väntar final mellan Handbollslaget och FortetsMästare. Madde sitter bänkad då!
I helgen väntar årets största träningsupplevelse *Super Saturday* Kan inte beskriva med ord hur galen denna dag är. Tusentals träningsfreak är samlade i Annexet och Hovet i Globen, Stockholm för en heldag med alla LesMills träningskoncept. Träningsmagi blandas med galna shower och upptåg, kläder till försäljning och mycket annat. Dagen avslutas med mat, dryck och fest på Café Opera!
På fredag efter jobbet bär det av till Stockholm och där nattar vi över till söndag. Med tanke på mitt skadeläge i knät är en heldag av Super Saturday det dummaste jag kan göra :( Men jag kan inte stanna hemma. Har längtat efter detta ett helt år, sen vi var där sist. Jag vägrar att låta något hindra mig.

Till alla er som läser: Skänk mig healande krafter så jag kan bli mig själv igen. Jag saknar min kropp, min själ.

4 kommentarer:

Lene sa...

Hej Madde
Super lækkert hår du har fået. Det er jo en helt ny tante vores lille guldklump har fået sig :)
Er sikker på at din energi nok skal komme tilbage og at du igen kan træne som du vil. Du er for sej og nægter at give op.
Håber snart at vi skal ses igen. Savner jer sådan.
Knus

Anonym sa...

Hej Madde.
Rigtig flot hår det klæder dig rigtig godt. Håber det går fremad med dit knæ. Glæder os til forhåbentlig snart at besøge jer
Knus Lotte og Leif

Anonym sa...

Du blev jättefin i din nya frisyr.
Tänker på dig varje dag. Ha tålamod och ge knät den tid det behöver så skall du se att det läker snart. Älskar dig /Puss o Kram
Mamma

Louise sa...

jättefin blev du i håret!håller alla fingrar o tår att knät läker!