söndag, augusti 22

Älskat besök

Denna vecka har varit lite udda men just därför har den också varit helt grym.

I tisdags va jag på EasyLine-workshop. Inte för att jag ska bli instruktör i det utan mer för att jag ville testa om denna träning kunde vara något för mitt knä. Det va det, om man nu håller igen lite och inte öser på så förskräckligt på benövningarna ;)

I onsdags kväll kom sen Lene (Lars syster) o Lasse på besök från Danmark. Jag fixade ihop lite mat framåt kvällskvisten och så blev det bara en lugn och trevlig kväll.
Både Lars och jag jobbade torsdag och fredag men valde att sluta tidigt så vi fick mycket av dagarna tillsammans ändå.
Från torsdag till söndag höll Linköping stadsfest så det var bla. en International Streetmarket på torget med mängder och mat och delikatesser från hela världen. Där valde vi att äta lunch både torsdag och fredag. Ena dagen någon wok från Nord Afrika och andra en hamburgare från Australien och Crepes från Frankrike. Mumma så gott :) England representerades av ett gigantiskt bord med olika fugde och andra godsaker. Den kvitteringen va inte att leka med... ;)











Under tiden de varit här har vi även besökt Bergs slussar där vi spelade den nybyggda äventyrs-minigolfbanan och strosade bland slussarna. Turligt nog kom sightseeing båten precis så vi fick se hela vetenskapen med allt vatten som ska byta plats. Märkligt att det funkar. Sedan gjorde vi ett besök i Ljungsbro och i CloettaButiken. Köpte på oss massa godsaker även här! Nu har vi fyllt skafferiet till långt fram till jul.








































Utöver detta har vi ätit gott på restaurang Gula huset, besökt Bosses glassbar, spelat kort och fördrivit tiden med andra roliga spel.









Dagarna har bara sprungit förbi och det är redan söndag. Våra underbara gäster har lämnat oss igen och jag har varit en heldag i Sporthallen. Korpen höll konvent så det var fullspäckat med pass från kl. 9-16. Jag lyckades ta mig igenom 5 pass med mitt strulande knä. Inte precis så det va tänkt. Skulle gå dit för att få inspiration till mitt eget steppass men kunde inte hålla mig borta från all medryckande musik. Dock höll jag igen och körde inte för fullt. Har insett att knät inte håller till det. Är iaf nöjd med dagen. Fått massor av tips till mitt step konditionspass så nu är det bara att knåpa ihop det och hålla tummarna för att jag kan köra det snart.
Kom hem helt slut efter denna tuffa dag. Kopplade av en stund i soffan, duschade och stekte godaste pannkakorna. Nu är Lars o jag mätta och goa så nu väntar bara en sedvanlig söndagsfilm innan vi startar en ny vecka.
Tack älskade Lene o Lasse för ert besök. Ni är helt fantastiska! Nästa gång vi ses har två blivit tre. Kärlek.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det ser ud til at i har haft nogle rigtige gode dage sammen. Det var heller ikke for tidligt de tog sig sammen til at besøge jer. Vejret ser også ud til at have været med jer. Vi glæder os også til at besøge jer igen, forhåbentligt om ikke så længe.
Knus lotte.