måndag, augusti 9

Uteblivet Triathlon men underbara vänner

Efter träning måndag, tisdag, onsdag och torsdag blev det för mycket för mitt knä som egentligen strulat sen långt innan sommaren. Det ville inte träna mer, va stelt, kändes oroväckande märkligt och va ömt. Med alldeles för mycket känningar va inget annat att göra än att besöka läkaren. Fick en tid i fredags och åkte då hem tidigt från jobbet. Slutade med diagnosen inflammation (trots att jag inte håller med pga uteblivna svullnader och värmeökningar...) och inflammationshämmande medicin. Ny uppföljning om två veckor och till dess vila. :( Jag är deppig och ledsen. Har mycket framöver i höst att se fram emot: Korpen Convent, Super Saturday, instruktör i Växjö, mina egna underbara pass med BodyAttack och Step och så närmast det Björsäter Triathlon där jag skulle ingå i Team Medley.

Team Medley fick i sista sekund istället ta in Frida för att springa min sträcka. Jag följde ändå med ut till Björsäter på lördagen för att kolla, stötta, pusha och heja fram mina underbara hjältar i lagtriathlonet. Pillan simmade som en galning rakt ut i sjön och tillbaka, Johanna trampade på för kung och fosterland i de östergötska skogarna och Frida kämpade stolt in hela laget i mål efter en tuff löparsträcka. Totala tiden blev 1 timma o 6 minuter. Dagen va grym och det va så roligt. Nästa år är jag en given medlem i Team Medley!



















































Kvällen var planerad hos Pillan men med sjukt barn blev de
t annat. Istället bjöd jag hem Johanna hem till mig och vi hade en galet lång kväll och natt tillsammans. Jag serverade tacopaj med tilltugg, vit chokladmousse och färsk frukt till efterrätt o så lite gott och blandat att tugga på till sist. Vi drack vin och drinkar och snackade konstant från kl. 19 till 2.30! Fatta att vi satt alla dessa timmar i köket och bara umgicks. Hur lyckat som helst :)

Söndagen visade sig bli riktigt seg. Lång startsträcka och till sist ett besök på Lidl. Har hört att de ska ha väldigt fräsch och god frukt och grönt så jag ville göra ett besök. Tänkte att basvaror också skulle bli billigare där. Dumt av mig att inventera Lidl en söndag eftermiddag! Inte mycket fräscht då... Lagom nöjd åkte jag hem och fixade och pysslade.
Sedan hade jag bjudit hem Linnéa på middag och filmkväll. Serverade parmainlindad kycklingfilé med soltorkade tomater, ost och kryddor inuti. Till detta en blandning av bulgur, broccoli, rödlök och frukt/nötmix och en vitlökssås. Hur mumma som helst.
Sedan hyrde vi film, värdelösa filmer och det tog oss lång tid att ens få igång playstation så vi kunde titta! Brudar ;) Trevligt sällskap gjorde att kvällen blev alldeles för lång. Inte mycket sömn den natten när alarmet ska ringa 5.20.


Vill hälsa till alla mina vänner som förgyller min vardag och mitt liv. Ni är helt fantastiska och ger mig sådan värdefull energi. Puss på er*

Inga kommentarer: