onsdag, augusti 4

Tillbaka

Avslutade min semester med att vara ledig måndag och tisdag. Hemma i Linköping, ensam och utan måsten. Det innebär att Madde städar hela lägenheten (då menar jag städar!). Dammar, dammsuger, moppar, röjer ur skåp, slänger skit som inte används, kastar tidningar, ordnar om, byter plats, pyntar. Lägenheten fick sig verkligen en ansiktslyftning och Madde en lugnare själ inför höstens intensitet. Försöker komma igång igen och äta lite sundare. Började med lax och nypotatis. Fantastiskt gott!















Sedan har jag bloggat en hel dag, tränat och firat med Mallan och Bempa. Känner mig nöjd och belåten med mina två extra dagar.

I dag, onsdag, var jag alltså tillbaka i verkligheten igen. Och det med basta! Inledde min första arbetsdag med inställda tåg. Visar sig vara bussersättningar veckan ut pga banarbete! När jag väl tagit mig till Nyköping möts jag av en obefintlig cykel. Någon har stulit min cykel! Lite regn på det och morgonen är lika grå som gråast. Hur ska jag nu komma positiv och laddad till jobbet när kollegorna väntar...
Blev trots allt en lyckad dag. Många ärenden väntade på mitt skrivbord men jag arbetade lugnt och stilla. Har lovat mig att anamma Malins tankar om sunt levene. Ingen stress och prioritera det som är viktigt här i livet. Jag jobbar på det!

Jag blir själv någon vecka då Lars åker till Tyskland på träningsläger. Han åker imorgon och inleder med en turnering fredag-söndag. Antar att jag kommer få hem en trött men riktigt laddad och basketsugen karl efter den genomköraren! Lycka till pluppen ;)

Jag bedriver nog mycket tid med träning. Har mycket att ta igen och mycket att träna upp mig inför. Hoppas nu bara knät inte strular till det... Blir Bodyattack ikväll. :) NU rättare sagt!

2 kommentarer:

Mickan sa...

Tack Madde! Ja, verkligen! Det här har jag längtat efter i tre år. Känns så bra att äntligen få ett liv tillsammans.

Hoppas att allt är bra med dig och Lars! Du verkar haft en härlig sommar hittills, det jag läst. Knappt suttit vid datorn i sommar.. =) Kram på dig!

Madde sa...

Ingen tid alls för datorn och det är väl så det ska va! Å andra sidan kanske det inte borde handla om att man inte har tid för den utan snarare att man prioriterar annat.
Må så väl min vän.
Kramar