måndag, augusti 9

Basket

Lars har varit i Tyskland sedan i onsdags i förra veckan. Norrköping Dolphins är på träningsläger och inledde med en turnering. De lyckades som vanligt ta sig till final och fick möta Holland. Där tog det dessvärre slut med ynka 3 poäng som marginal. Jag är som vanligt stolt över vad Lars och laget presterar ute i Europa. Efter några ytterligare träningstimmar flyger de hem igen imorgon tisdag kväll. Oklart om jag får hem mitt proffs sent eller om det blir först onsdag. Nu borde de iaf vara redo och laddade inför kommande basketsäsong.

Själv kunde jag inte hålla mig ifrån gymet ikväll trots rekomendation från läkare om att vila. För mig är inte vila att ligga rakt upp och ner på soffan. Tror mer på sjukgymnasternas råd om att hålla knät igång och tränare under lättare belastning och med ett mer rehabiliterande tänk. Med knäskydd som stöd och Matilda som kompanjon körde jag lite uppvärmning på CrossTrainern och sedan främst styrka för överkroppen. Kändes skönt att va i gång och röra sig. Hoppas bara knät svarar rätt på det imorgon. Återstår att se för nu kryper jag i säng.

*God natt*

Inga kommentarer: