söndag, april 25

*Stockholm*

I helgen har Matilda och jag fått vara med om något helt magiskt. *Bounce - The last show*. Vi satt på Globens bästa platser och fick se en föreställning som inte går att beskriva med ord. Koregrafierna är så väl genomtänkta, kropparna rör sig i former som inte borde vara möjligt och inlevelsen och känslan av lycka och sorg gick nästan att ta på. De dansar på väggar, dansar med gummiband, dansar sittandes, dansar i sängar, dansar ... ja, de tar dansen till en annan nivå. Musiken är hänförande och att sitta still på läktaren var en omöjlighet. Vi var helt tagna! När en hel sektion ur publiken börjar dansa når swowen sin kulmen! Vet inte vad mer jag ska skriva.

*Länge leve Bounce*



























Förutom denna show skapade vi oss vår egen dansupplevelse på min älskade klubb La Isla under fredagskvällen. Vi hade åkt till Stockholm direkt efter jobbet och inledde kvällen med ett gott glas (läs mugg) vin på hotellet, en underbar Tapas-middag och en drink på en skum bar. Därefter följde några timmar av Salsa. (Jag kallar det salsa men vet inte riktigt om jag lyckades med det!) Min gamla danspartner från sist var där och flera grymma danspar som Matilda och jag satt och kollade in. Dröjde innan vi vågade oss ut på golvet... Sedan var vi fast. Dansade tills svetten sprutade och orken började ta slut. *La Isla* - see you soon!
















































Lördagen startade med enklare frukost och sen va det shopping. Dock hann vi inte mer än H&M, Zara och Hötorget! Blev lite mer i Zara-påsen än jag tänkt mig och Matilda hade också en hel del påsar i händerna ;) Efter en TexMex-lunch smaskade vi på jordbubbar och glass till efterrätt på Centralstationen. Nu är våren och sommaren här! *Mums*









Därefter va det alltså pendeltåg till Globen och Bounce för hela slanten! Efter showen och väl på plats på tåget tillbaka till Linköping gick musten ur. Somnade som en stock i sätet. Helt slut efter alla intryck. Blev inte mycket av lördagskvällen. Packade upp, duschade och la mig redan kl. 22!

Tack Matilda för resan. Vi har nu minnen för livet!

Inga kommentarer: