söndag, april 25

Kalas igen

Idag har det varit strålande härlig sol. Man blir glad och lycklig. Tidig uppstigning för tvätt. Kände mig ändå utvilad med tanke på att jag la mig redan 22 igår. Bloggade om helgens Stockholmsvistelse, städade, handlade, bakade kaka, förberedde för kalas och gav mig iväg på en liten löpartur.
Sedan höll jag ett litet kalas för pappa och Gunilla. Bjöd på parmainlindade kycklingfiléer med potatis och sallad och så kaffe med tårta och schweizernötkaka. Förutom den mest fantastiska blomsterarrangemanget fick jag finaste armbandsklockan som jag själv valt ut och väntat alldeles för länge på! Nu sitter den äntligen på min arm och blänker :) Tusen tack!










Många undrar säkert var Lars är då han inte stått omnämd här på länge...
Han har varit/är iväg med Dolphins i Polen för att spela Challenges cup. Eller snarare vinna!!! Min älskade har varit ute i Europa och visat vem som är bäst. De gick obesegrade igenom turneringen och vann! Nu har de avancerat till att spela i serie B nästa säsong. Inte klokt!
Tanken var att de skulle flyga till Polen men det gick ju inte som ni förstår. Istället blev det en resa med buss Norrköping-Karlskrona, färga på 12 timmar Karlskrona-Gdansk och så minibuss resten av vägen ner i Polen. Totalt en restis på 24 timmar, enkel resa! I skrivande stund är Lars på färgan tillbaka till Sverige. Beräknas vara i land ca 8 imorgon bitti. Frågan var först om det skulle vara värt att åka men efter att ha visat alla vilket lag som är bäst så är det svårt att säga att det inte va det. *Härligt jobbat, Dolphins*

Inga kommentarer: