fredag, april 30

Så var april slut och firandet är över

Sitter ensam hemma efter en lugn valborgskväll. Lars är i Norrköping på landslagsläger. Styrde istället ihop en oväntad middag med en vän och kollega från Nyköping på Yogi här ikväll. Hon hade ärende i stan efter jobbet och inga andra planer för kvällen så vi bestämde oss för att ses.
Vi åt en kryddstakt middag på Yogi vilken bestod av Chicken Tikka Masala och Naanbröd garlic. Mätta och belåtna tänkte vi oss en kortare promenad men hamnade längst bort vid Tannefors slussar! Där fick vi vara med om sedvanligt valborgsfirande med första maj-tal, kör som sjöng de traditionella sångerna, kanotister som tände brasan, storslagna fyrverkerier och så Lions som sålde korv! Sammanfattningsvis en mycket trevlig kväll. Tack Johanna! (Vinet och dansen tar vi en annan kväll!)





















För övrigt i veckan var mamma uppe i tisdags och vi firade min födelsedag för sista gången. Äntligen! Överröstes med massor av presenter, jag bjöd ut henne och Lars på middag på Gula Huset och så avnjöt vi tårta och kaffe hemma i soffan. En perfekt avslutning på en lång 25årsdag.

















För att väga upp alla tårtbitar jag stoppat i mig den senaste tiden har jag kört BodyAttacken och så Step konditionspasset som vanligt. Dessutom pågår en stegräknartävling på jobbet så det gäller att röra på sig och gå omvägar till allt man ska! Måste se till att lägga om vanorna lite. Mer motion och mindre snask. Kanske går nu när tårtorna är kastade eller uppätna!
Ska börja med att lägga mig nu. Har hört att även lite sömn lagrar fett runt magen ;) Nåväl, är faktiskt väldigt trött och tänker mig ett BodyAttack-pass imorgon vid 11.
*God Natt*

Inga kommentarer: