onsdag, februari 17

Fettisdag

Hade bestämt mig igår för att inte äta någon semla. Sen kom jag hem från jobbet och satte mig framför Förkväll. Där skulle de ha semelätartävling och hade dukat upp med massor av läskande fettisdagsbullar. Det såg riktigt riktigt gott ut. Läskande som bara tusan. Madde kunde inte hålla sig! Ner till tvättstugan en sväng och så vidare till Café Gyllen. Gårdagens kvällsmat blev fruktsallad med keso och nötter och så semla till efterrätt :) Mumsgott var det!!!


Annars har min kropp mått skit de senaste dagarna. Var på Afropowerdance i söndags och jag har sedan dess haft så grymt ont i ryggen. Brukar säga att det är underbart med träningsvärk men detta har känts som något helt annat. Som om flera muskelfästen släppt från ryggraden! Nästan så smärtan till och med krypit in till inälvorna. Magen kniper och har betett sig märkligt några dagar.

Ska inte trycka ner danspasset för det är helt fantastisk träning. Perfekt komplement till annan träning och alldeles magiskt. Jag går verkligen in i musiken och bara drömmer mig bort. Trummorna och rörelserna tar över min kropp. Underbart! Trots smärtan nu så kommer jag garanterat ge mig på det igen.

Inga kommentarer: