tisdag, februari 23

Snökaos och vintermys

Den galna vinter vi har nu är väl det mest aktuella samtalsämnet just nu. Jag kan inte låte bli att skriva några rader om det jag heller. När man är så beroende av kollektivtrafiken går det inte att låta bli. Tar mig numera 4 timmar om dagen att ta mig till och från min arbetsplats! Det sjuka är att jag är imponerad över att jag överhuvudtaget tar mig dit. Trist bara när man trodde man skulle få mer fritid genom att gå ner till 80%. Nu är dagarna förtfarande lika långa fast jag får 4000 mindre i lön!!!

Nu till mer positiva rader :)

Bjöd Hanna och Mats hem till oss i fredags kväll på en Halv åtta hos mig! Blir alltid lyckade kvällar när dessa underbara människor är här. Efter en god middag kollade vi OS-hockey och spelade Buzz. Det hann bli sena natten innan vi sa adjö. Menyn denna afton:

Mingel
Välkomstdrink och Tortillastubbar

Varmrätt
Bearnaisegratinerad fläskfilé med kroketter och sallad

Efterrätt
Daimglass med marshmallows


















I lördags sen var vi två idioter som tog bilen till Hultsfred! Radio och TV varnar för snökaos och kraftiga trafiksvårigheter. Det är den värsta helgen på flera år. Vi ser att det är snökaos utanför men trotsar ändå och ger oss iväg!! I Hultsfred väntade en tre rätters middag hos icca och henke som vi så gärna ville till. Förstå vad man utsätter sig för för att få träffa människor man håller nära och bryr sig om :)

Kvällen blev supertrevlig och icca hade som vanligt ordnat en kanonmiddag! Fantastisk god mat med fin uppläggning. Tack snälla för den :) Under kvällen blandades spännande samtalsämnen med Melodifestival och OS. Kan helt klart säga att det va värt resan.






































Något som ytterligare gjorde det värt resan var myset hos mamma på söndagen. Lugn och skön morgon, en tur till affären, bråk i snön, en film och så en god middag innan vi åkte hem.





















Kom hem i god tid för att hinna packa iordning och hänga i soffan. Os tar dock knäcken på mig. Kommer ju aldrig i säng! Så mycket man vill se till långt in på natten. Sov illa den söndagsnatten. För mycket socker i kroppen...

1 kommentar:

Anonym sa...

Man kan inte få för mycket socker i kroppen!!! Hihi!
Gissa från vem??