lördag, januari 16

Ensam hemma

Vad gör man en lördag kväll när Lars är i Göteborg och spelar basket och alla andra man känner redan är bortbjudna till folk, bor flera mil här i från eller har annat för sig? Just nu har jag duschat och sitter här som ett miffo framför dumburken...
Tidigare under denna dag har jag varit i sporthallen och kört strykepass. Skönt att ha kommit igång igen med att röra på rumpan.
Sen lagade jag märklig lunch: alternativa tunnbrödsrullar med salladsblad, paprika, tomat, gurka, mos av sötpotatis, råriven rödbeta och rostad lök serverade med kokt lax. Det var faktiskt riktigt gott och något jag rekommenderar! Dock skulle jag nöjt mig med en rulle!!! Har gått proppmätt hela kvällen efter den måltiden. Somnade till och med som en stock i soffan efter det.
Har blivit lite fix med finallåtar inför step konditionen som drar igång igen på riktigt nästa vecka.
Medley har nämligen uppstart av vårschemat på måndag. Denna termin blir det BodyAttack måndagar, Step kondition onsdagar och BodyAttack var tredje lördag för min del.

På jobbet är det fullt ös nu. Trivs hittills jättebra med de nya arbetsuppgifterna. Kul att få åka hem till folk/patienter för att hjälpa till med diverse ärenden. Massa nya och spännande saker att ta itu med. Man vet aldrig vem det är som ringer eller vem det är som öppnar dörren. Vissa äldre par är bara för underbara!!!

Nu ska jag fixa mig lite fruktsallad. Får bli kvällsmaten idag med tanke på att jag fortfarande känner mig riktigt uppstoppad efter lunchen! Ses blir det väl TV. Bara skit att se bara för att man har möjlighet att välja och vraka vad man vill se.

Inga kommentarer: