söndag, december 13

Julen närmar sig

För varje dag som går så kommer jag allt mer i julstämning. Idag, på självaste Lucia, snöade det till och med. Älskar den här tiden! Så underbart här hemma med allt pynt och alla ljus man får tända. Mörkret har trots allt sin charm. Uppskattar att strosa runt i affärerna på stan bland alla andra tusen julshoppande människor. Julmusiken spelar i högtalarna och det doftar pepparkakor och varmkorv överallt. Har lyckats komma ungefär halvvägs med min julklappsshopping. Trodde jag var näst intill klar men så blir det det där att man vill ha en sak till till den och en sak till till den.... Det tar aldrig slut.

I veckan har jag pluggat det nya BodyAttackpasset som en tok. Varje ledig stund har varit fokuserad på detta. Inte så uppskattat av omgivningen alla gånger men ett nödvändigt ont. Körde releasen med Lena igår. Fatta att det va första passet jag haft på 5 veckor! Känslan va helt sjuk. Vilken grej. Trots några missar lite här och där måste jag säga att det gick toppen. Foten höll förvånandsvärt bra. Försökte hålla mig till de lägre alternativen men det va inte lätt. Nu är jag redo igen för att köra öset med mina älskade kunder! Madde is back!
Övrigt i veckan så hade vi julmiddag med jobbet i tisdags kväll. Det innebar ytterligare övernattning hos Elin i Nyköping. Middagen var en tallrik med lite diverse julmat som vi intog på Nyköpings Hus. Med fantastiska kollegor blev kvällen riktigt lyckad. Skrattade och sjöng långt in på småtimmarna.
I fredags kväll var det Idol-final och då satt Lars och jag bänkade i soffan. Blev en riktig myskväll och dessutom en riktigt spännande sådan. Trots en grymt charmig Calle så var Erik den värdiga vinnaren. Men va tusan gjorde hans brutta på scen. Totalt i saknad av situationsförnimmelse!
Lördag och BodyAttack som sagt.
Efter detta var det julfest med Medley i Linköping, Ljungsbro och Mjölby. Vi höll till i en lokal i Ljungsbro där vi bjöds på tre rätters middag, underhållning och ståhej! Det blev en alldeles för blöt kväll men kul hade vi ;) Avslutade festen med ett dopp i relaxens bubbelpool. Knas! Blöt fest med andra ord! Kvällen bara sprang förbi. Blir lätt så när man umgås med såna fantastiska vänner. Skumpade hem på bussen strax efter 02.
(Madde glömde kameran hemma :( Är det klokt eller...?)

Vaknade denna Luciadag med tungt huvud. Tog med täcket ut till soffan och blev liggandes där till 12. Tog sedan tag i hela mig och gav mig ut i julstressen. Med snö i håret letade jag paket för fulla muggar. Köpte med lussekatter hem som jag sedan fick bjuda Lars, pappa och Gunilla på. Min älskade lilla familj hade julhandlat i Tornby och önskade lite kaffe innan de begav sig hemåt. Så underbart att få besök av dom. Trots att det inte varade så länge va det verkligen betydelsefullt och uppskattat. *Saknar er*

Nu har jag precis tittat på Luciafirandet från Växjö domkyrka. Fantastiskt vackert! Älskar traditioner. Jag njuter för fullt.
Ska inom kort krypa ihop med Lars framför en film. Perfekta avslutningen på en söndag!

Inga kommentarer: