söndag, december 6

I mysets tecken

Detta har varit en vecka i mys. Älskar denna årstid hur mycket som helst. Få krypa ihop, tända massor av ljus och bara slappna av.
När foten fortfarande envisas med att inte bli bra får man försöka att liva upp tillvaron på andra sätt.
I torsdags var jag exempelvis kvar i Nyköping över natten. På kvällen var det nämligen julpyssel hemma hos Hanna. Vi var ett gäng tjejer från jobbet som samlats för att mysa tillsammans. Det var glögg, pepparkakor och skumtomtar som tilltugg. På bordet var de fullt av apelsiner, nejlikor och röda band. Själv försökte jag få ihop egna julkort. Inte helt enkelt att få tygbitar att fästa samman med vanligt papperslim. Jag gav upp! Kvällen blev lång. Avrundade pysslandet närmare 22.30. Somnade som vanligt gott på Elins soffa :)

I fredags var det ytterligare mys. Medan Lars var på julbord med jobbet på Blommenhof bjöd jag hem några vänner från Medley. Vi hade så roligt hela kvällen att timmarna bara sprang förbi. Tror jag lämnades ensam runt 01.30!

Igår var det ytterligare en dag i vännernas tecken. Började med Funky Kidz-uppvisning i sporthallen som jag var och tittade på. Därefter blev det shopping av några julklappar.
När jag kom hem hade även Lars hittat tillbaka från julfesten och vi åkte tillsammans till Norrköping. Lars skulle prova en ny basketstol och jag behövde komma ut så jag följde med.

Sedan blev jag mycket välbehövligt medbjuden på fest med älskade vänner på Medley. Dock tog jag bilen dit så jag höll mig till vatten. Fantastisk kväll. Vänner betyder så mycket! Hade det inte varit för dom hade jag legat hemma och varit bedrövad hela kvällen. Istället fick jag skratta och vara glad. Jag är så tacksam för detta Medley som inneburit att jag funnit dessa underbara tjejer! Medan de fortsatte kvällen på Harrys körde jag hem och pussade på min älskade innan jag somnade gott.

Gårdagen var nämligen en riktigt konstig dag. Sinnessvängningar så det heter duga! Förstår inte vad det var. Gråten brast ut flera gånger och jag var riktigt ledsen. Allt grundar sig i min fot som vägrar att läka. Träningen är mitt liv. Nu får jag inga adrenalinkickar eller någon feedback som jag så väl behöver. Det resulterar i en nedstämd madde som ändå försöker hålla humöret uppe. I går blev det alltså för mycket.
Ytterligare salt i såret är att jag nu har nya BodyAttack-releasen i handen vilken jag endast har en vecka på mig att plugga in! (OM jag nu kan köra passet nästa lördag...) Normalt brukar jag plugga varje dag i två veckor! Nu ska jag göra samma sak på en! Nåväl. Realeasen är riktigt riktigt grym! Det är såna underbara låtar att jag vägrar att sitta hemma och inte kunna träna längre! Jag vill Jag vill Jag vill.

Inga kommentarer: