söndag, december 20

Julen är snart här

En uppdatering i veckan verkar vara det som gäller. Nu är de söndag, 4:e advent, och jag är här igen.
I veckan har det blivit vinter. Massor utav snö. Jag borde skriva att det är helt underbart men när tåget blir försenat 3 dagar utav 5 pga är det mindre roligt. Dessutom möttes jag en morgon av att cykeln vält och över den låg ett täcke av snö. Endast styret stack upp och det var lögn att få nyckeln i låset. Att bära iväg med cykeln var enda alternativet... Suck. Inte så lätt att cykla i alla drivor heller för den delen. Morfars gamla världsmästarcykel får kämpa hårt nu.
Så till det positiva! Snön är egentligen helt underbar. Inte klokt att det för en gång skull verkligen är riktig vinter! Denna snö är så vacker, barnen kan åka pulka och julen känns ännu mera aktuell. Tog några bilder i Nyköping på min väg mellan stationen och jobbet.






























Dagarna i veckan har varit fullpackade med träning och förberedelser. Kör pass med min fot trots att den fortfarande är psyco. Dumt av mig. Jättedumt. Bland annat öste Matilda och jag järnet ihop i fredags i ett teampass i step kondition. Hur kul som helst. Nytt team igen på tisdag. Jultema är det som gäller :)

Helgen har ägnats åt julshopping. En heldag i stadens butiker igår och hel heldag i Ikanohuset idag. Nu är alla julklappar äntligen inhandlade och det är bara att luta sig tillbaka och invänta den stora dagen. Jul, jul, älskade jul. Trots att det ekar på kontot så är det värt vart enda öre. Älskar att få ge bort alla dessa klappar.

Mitt i all shopping fick vi igår kväll tid för umgänge med underbara vänner. Vi var hembjudna på en helt gudomlig middag hos Hanna och Mats. Vilken meny. Vilken bjudning! Smördegsinbakad fläskfilé med pressad potatis och svampsås bjöds till varmrätt och som efterrätt fick vi en variant på cheesecake med krossad pepparkaka, blåbär, kesella och mango. Ljuvligt. Som om inte detta var nog bjöds vi på glögg med tilltugg. Timmarna rusade och med märkliga glasögon på näsan spelade vi spel till långt in på natten!











































Nu är det alltså återigen söndag kväll. Tänker mig en sväng in i duschen, lite mat i magen och en spännande Johan Falk-film som avslutning på veckan. Tror säkert att min älskade sambo håller med mig om detta.

2 kommentarer:

Elin sa...

hej hej vännen. allt bra med dig ser jag..förutom med foten då förstås. gått lite för länge med den där onda foten nu va!?!?:( Med mig är det kanon...ingen julstress alls faktiskt, hemma i fågelfors nu och njuter av julgodis och god mat och förstås det UNDERBARA vädret. Me loove snön. Vi va ute och pulsade rätt på en julgran idag så det blir och pynta den nu i dagarna innan jul. På juldagen åker vi till hultsfred sen åker vi tillbaka till Berg på annandagen. Massa nyårsfix och förbereda:) Ja, visst ska det bli roligt..ser verkligen fram emot detta!Men vi hörs av vännen. och riktigt riktigt GOD JUL om vi inte ses el hörs innan. Kraaamar/elin

Anonym sa...

Hej Madde

Tager du ikke noget af det dejlige sne med til Danmark på torsdag?? Vil rigtig gerne have en hvid jul sammen med jer. Vi glæder os til i kommer alle 3 og er sikker på at det nok skal blive hyggeligt.
Knus og kram
Lene