torsdag, juni 25

Tar det lugnt

Detta är en vecka i relax. För det var väl så det var sagt...? Vara hemma, vila ut, rå om mig själv och absolut inte stressa med en massa måsten. Det är precis det jag gör. Lustigt nog så råkade vädret vara på min sida.

I måndags var jag precis slut av min feber och förkylning så då gick jag inte utanför dörren trots strålande sol. I tisdags orkade jag mig ut på gården nedanför med min brassestol och en hel rulle toapapper! Blev en riktig vilodag även denna. Vid 21-tiden besökte jag och två kära vänner Bosses glassbar. Vi satte oss på en parkbänk och pratade om allt mellan himmel och jord. Den svalkande glassen i halsen och stunden med dessa fina människor va precis vad jag behövde.

I går kunde jag inte låta bli att åka till Tinnis. Att ligga där är fullständig avkoppling för mig. Med fortsatt förkylning i kroppen hade jag lovat mig själv att iaf inte bada. Med en näsa som rinner går det inte alls att sova på morgonen så att tvätta en massa kläder innan jag begav mig var inga problem. Hade sett ett recept på pizzamuffins så dessa bakade jag medan maskinerna gick. Hade sedan med mig dom som picknick till Tinnis. De blev dock inte lika goda som jag hade hoppats. Lite bukfylla iaf.









Efter en hel dags avkoppling vid vattnet orkade jag inte ställa mig och laga mat. Efter en kort visit med Lars på Jysk och inköp av nytt balkongbord gick vi därför till Platå och åt plankstek. Tid tog det och det va heller inte den godaste plankan vi ätit men ibland är det bara så skönt att få saker serverade! Avslutade kvällen med minigolf i Valla med Matilda och Jonas. Självklart vann tjejerna fighten och jag slutade 2:a totalt. Girlpower!









Idag startade jag dagen med klippning. Behövde fräscha upp frisyren inför sommaren. Sedan låg Pillan och Micke och väntade på mig på Tinnis. Vi hade verkligen hur mysigt som helst. Solade och relaxade ordentligt. Pillan hade fixat största tonfisksalladen och jag stod för kortleken. Bedrev några timmar där i solgasset. Jag gav upp vid 14.30 när huden började kännas alldeles för stram. Men som alltid när man kommer hem och har duschat av sig... jag kunde kanske ha stannat lite längre....! Nåja, det är en dag imorgon också och så kommer det en helg...









Sitter alltså här vid datorn kl. 15.30 och har hela eftermiddagen framför mig. Härligt! Blir nog ett besök i mataffären och så ska väl det nyinköpta balkongbordet oljas... Nog finns det att göra. Men så va de´det där med avkoppling och återhämtning... Tror jag ska sova en timma i soffan först.

Inga kommentarer: