måndag, juni 22

Midsommarhelgen

En sjukling med feber sammanfattar veckan...

Var tvungen att besöka International Street Market med Hanna förra söndagen också. Alla de godsaker som fanns där gick ju inte att gå miste om. Vi strosade runt bland stånden och i affärerna och så köpte vi oss var sin créps. Mums... Kolla in fudgesståndet :)









I måndags var det dags för nya BodyAttack releasen så Lena och jag teamade detta pass. Koreografin och musiken är grym denna gång så vi hade skitkul. Är egentligen dags igen ikväll men min förkylning sätter stopp för träning :( Skit också...

Sen har det varit midsommarfirande för hela slanten. Vi åkte hem till Hultsfred redan i torsdags kväll för att vara på plats vid stugan i Bjärken vid 13 på Midsommarafton. Där hade det monterats partytält och en midsommarstång var byggd. Icca hade förberett med lekar och vi var ett större gäng som var laddade för firande hela dagen lång. Trots regn och blåst var det en riktigt lyckad afton. Solen var framme precis när det behövdes . Sen var det bara att krypa in i stugan och fortsätta firandet där. Med fantastiska vänner omkring sig kan en dag som denna inte bli mer än underbar. Förutom roliga lekar så åt vi mest hela tiden ;) Lunch med potatis, sill, köttbullar, legymsallad, sallad och bröd. Efterrätt (eller snarare mellanrätt) blev en utsökt jordgubbstårta. Middagen var grillat i form av kotletter, potatissallad, sallad och vitlöksbröd. Sen skulle de traditionella chipsen och cheeesballsen också ätas upp.... Kors va magen sen va full.






























































































Midsommardagen innebar frukost och städning av stugan innan vi åkte hem och slappade en stund. Lars och jag intog ryggläge i soffan och så blev det lite Yatzy-spel. Soft dagen efter! Sen tog icca och jag en välbehövlig promenad. Gick förbi Bambugården och tog takeawaymenyer till kvällen. Vi var sedan ett gäng som samlades hos icca och henke. Tjejerna spelade Cluedo i solen på altanen och sen beställde vi oss alla kinamat. Mys hela kvällen lång med Galenpanna och godispåsar. Underbara dagen efter.
Söndag och en morgonpromenad med icca och Leia medan Lars och henke var ute och fiskade. Min förkylning började göra sig påmind så det var knappt jag tog mig runt. Sedan var det tungt i både huvud och näsa resten av dagen. Mamma hade varit iväg över hela midsommarhelgen så hon var värd att få bli lite uppvaktad när hon kom hem. Jag renbäddade, tvättade och diskade upp. Sedan bakade jag en utsökt efterrättskaka och lagade mat. Innan Lars och jag styrde kosan åter till Linköping så njöt vi av detta goda. Kan inte låta bli att vara lite stolt över min kaka. Skulle platsat på finare konditori ;) Gick in med var sin bit till icca och henke innan vi åkte hem.
Väl hemma i Linköping blev det storhandling på Coop och Priso, upppackning av alla väskor och så mys i soffan. Gjorde oss goda tunnbrödswraps med jordgubbar och glass till. Perfekt slut på helgen.

Sitter nu hemma denna måndag med en förkylning. Det hårda tempot den senaste tiden har tagit ut sin rätt. Nu ska här vilas.

Inga kommentarer: