söndag, juni 28

Sommar sommar sommar

Vad kan sitta bättre än en stor fruktsallad med kall vaniljglass på balkongen efter en heldag i solen?! Så härligt kan det vara en torsdagskväll i juni. Efter detta smaskiga blev det några parti 500 som jag så turligt lyckades vinna.









Fredagen började helt gudomligt. Hade fått 1,5 timmas spa-behandling av mamma i födelsedagspresent så denna bokade jag in denna förmiddag. Tänk er detta lugn av levande ljus, dofter och rofylld musik. Jag kom in som i en annan värld. Fick badrock och tofflor och jag var redo. Behandlingen inleddes med en bodyscrub över hela kroppen. Huden fick sig en riktig omgång och allt överflödigt lossnade. Perfekt för solbrännan... Sedan fick jag krypa ner i ett bubblande kurbad överfyllt av lödder. I rummet fanns ljus överallt och det doftade underbart. I detta härliga fick jag koppla av i dryga 20 min. Till sist blev jag masserad och insmord i olja för att återfukta huden. Kan inte med ord beskriva hur fantastiskt denna spa-stund var. Lämnade stället med babyhud och med massor av ny kraft och energi. Varför gör man inte detta oftare! Tack mamma :)


Trots oljig hud begav jag mig till Tinnis och gjorde sällskap med pillan och barnen. Blev en heldag där så ryggen var ordetligt röd när jag begav mig hemåt.
Medan Lars hade boysen på besök hemma för att se fotboll satt jag och några vänner på Sangria och njöt av underbart god mat. Vilken sommarkväll. Uteserveringarna var fyllda av glada människor. Tanken var att jag skulle gå hem efter middagen men lyckades hamna på BK´s uteservering med cider i handen. Men vad gjorde det! Kvällarna är långa så här års...








Igår var jag som vanligt vaken tidigt. Några timmar senare åkte Lars och jag till Bergs slussar för att sola och ha det skönt. Många lyxåk hann passera förbi i slussen medan vi låg där. Blev ingen längre visit för Lars drabbades av migrän i värmen. Hem och ner i sängen för hans del och ut i solen på gården för min. Måste ju ta till vara på de fåtal soltimmar vi har i det här landet!







Efter att brännan gjort sig påmind började jag förbereda inför kvällens grillmys. Mats och Hanna med bror var bjudna på besök. Gjorde kall potatissallad och förberedde pajer. När Lars vaknat till liv gjorde vi sällskap till Priso.
Kvällen sen var helt fantastisk. Grilltallriken med karréskivorna, potatissalladen, tsatzikin, melonerna och vitlösbröden satt riktigt fint och så den ljuvligt goda blåbär-/hallon- och äppelpajen á la Lejla på det. Våra underbara vänner förgyllde kvällen med sin närvaro. Vi spelade Chicago till lång in till midnatt utan att vi visste om det. Började dock bli lite svårt att se korten mot slutet... Tusen tack för denna gång.








Nu är det redan söndag men ack en sådan härlig en! Har avslutat frukosten och ska börja packa inför dagens visit på tinnis. Lars är sedan länge iväg på fisketur så vi ses först ikväll för lite god mat på balkongen. Nu ska här solas och badas en sista dag innan det är jobb igen imorgon.

Inga kommentarer: